ضرب الاجل محیط زیست آذربایجان شرقی به معدن طلای اندریان

تبریز- اداره کل محیط زیست آذربایجان شرقی به معدن طلای اندریان ضرب الاجلی صادر کرد.

به گزارش ارک خبر، معاون محیط انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی امروز در جمع خبرنگاران گفت: شرکت زرین داغ بایستی در اسرع وقت و با ارائه برنامه نسبت به پاکسازی خاک‌های آلوده اقدام نماید در غیر این صورت بر اساس قانون با این شرکت به شدت برخورد خواهد شد.

میر محسن حسینی قمی گفت: تمامی واحدهای صنعتی و معدنی بر اساس قانون موظف به پاکسازی و احیا تخریب‌ها و آلایندگی‌های خود هستند و شرکت ۱۰ برنامه ارائه شده از طرف حفاظت محیط زیست استان را انجام و بایستی ظرف ۱۰ روز و بر اساس برنامه زمانبندی اقدام به پاکسازی آلایندگی‌های خاک اقدام کنند.

وی با توجه به سیاست مدیریت جدید اداره کل حفاظت از محیط زیست استان تاکید کرد: در صورت عدم رعایت ضوابط زیست محیطی با هماهنگی‌های صورت گرفته با مقامات قضائی نسبت به پلمب کامل معدن اقدام و از هرگونه فعالیت در این واحد جلوگیری می‌شود.

قمی گفت: حفظ محیط زیست خط قرمز ما بوده و در این خصوص با کسی تعارف نداشته و قطعاً با مخربین محیط زیست به شدت برخورد خواهد شد.

فعالیت استحصال طلای شرکت زرین داغ آستارگان در ۲۷ آبان ماه بدلیل عدم رعایت ضوابط زیست محیطی و تخریب ریسه هیپ و ایجاد آلودگی با دستور قضائی توسط اداره کل حفاظت محیط زیست استان متوقف شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا