۷۰ میلیون دلار ماشین آلات وارداتی در آذربایجان شرقی بومی‌سازی شد

تبریز- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: ۷۰ میلیون دلار ماشین آلات، قطعات و تجهیزات مورد نیاز واحدهای تولیدی که در سالهای گذشته وارد می‌شد در این استان بومی‌سازی شد.

به گزارش ارک خبر،حبیب امین زاده اظهار کرد: ساخت موتورهای دیزلی در شرکت‌های تبریز از جمله این بومی سازی ها در آذربایجان شرقی است.

وی افزود: ثبت توانمندی‌های بیش از ۴۰۰ واحد صنعتی استان و معرفی بیش از یک هزار محصول ظرفیت‌های فراوان بخش تولید و صنعت آذربایجان شرقی را به خوبی نشان می‌دهد.

امین زاده با اشاره به راه اندازی نمایشگاه دائمی توسعه و تعمیق ساخت داخل و اعلام نیازهای واحدهای تولیدی در محل سازمان و کسب رتبه اول آذربایجان شرقی در تحقق اهداف برنامه‌های جهش تولید در بین استان‌ها، گفت: عقد قرارداد انتقال طرح آب خلیج فارس توسط شرکت تبریزی و بومی سازی محصول انحصاری پمپ با ۲ ورودی با توان ۱۴۰ بارفشار از دیگر ظرفیت‌های بخش تولید در آذربایجان شرقی است.

وی از پایش و رصد سرمایه گذاری بیش از یکهزار و ۹۰۰ طرح در دست اجرا در استان خبر داد و افزود: حجم سرمایه گذاری پیش بینی شده طرح‌های در دست اجرای استان ۲۰ هزار میلیارد تومان با پیش بینی ۵۲ هزار فرصت شغلی است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: تشکیل کمیته پایش در شهرستان‌ها و رفع موانع و تکمیل و راه اندازی طرح‌های بالای ۶۰ درصد و هدف گذاری راه اندازی حداقل ۵۰۰ طرح نیمه تمام در آذربایجان شرقی، راه اندازی ۴۹۰ طرح ایجادی و توسعه‌ای در استان در ۹ ماهه سال جهش تولید از اقداماتی است که در توسعه اشتغال و تولید بسیار مؤثر خواهد بود.

امین زاده ادامه داد: پیگیری عدم توقف سرمایه گذاری‌های انجام شده با تمدید و درج گزارش پیشرفت فیزیکی ۴۰۰ طرح در ۹ ماهه امسال از جمله اقدامات توسعه‌ای در آذربایجان شرقی است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا