نقد اخبار روز *م.گونش

 

*ایسنا-جانشین فرمانده انتظامی آذربایجان شرقی از کشف ۸۱ دستگاه ماینر قاچاق در مراغه خبر داد.

ارک- جادارد، مسئولین ذیربط باشناسائی مبادی ورودی قاچاق ماینر و سایر وسایل مشابه، منافذ ورودی قاچاق در مرزها را مسدود کنند.

 

*دبیر اجرایی ستاد بزرگداشت شیخ محمد خیابانی در آذربایجان شرقی از برگزاری کارگاه ادبی نگارش رمان تاریخی با محوریت شهید شیخ محمد خیابانی خبر داد.

ارک- امید است اینگونه اقدامات برای تهیه و تدوین روایت های صحیح تاریخی در مورد شیخ محمد خیابانی و دیگر شخصیت های تاریخی آذربایجان تکرار شود.

 

* گویا جو بایدن به عنوان رییس جمهور منتخب آمریکا، تیم های خودش را برای پرداختن به مسایل مختلف از جمله سیاست خارجی و امنیت ملی معرفی کرده است و ممکن است مسایل داخلی آنقدر چالش برانگیز باشد که مانع برنامه این تیم ها شود.

ارک- گفته شده ایران نیز در مورد برجام عجله ندارد ولی بهتر است، افراد و گروهای غیر مسئول از جو سازی های بی مورد بپرهیزند تا توان برقراری روابط تضعیف نشود.

 

*کانال ۱۲ رژیم صهیونیستی روز یکشنبه در گزارشی مدعی شد که مقامات در دولت جو بایدن رئیس جمهور منتخب آمریکا مذاکرات مخفیانه با ایران را درباره بازگشت به توافق هسته ای آغاز کرده اند. این شبکه هیچ منبعی برای این گزارش ذکر نکرد و هیچ جزئیاتی نیز درباره چیزهایی که به ادعای آن مورد بحث قرار گرفتند، ارائه نکرد.

ارک – بهر حال اگر دروغی گفته شده، حتما کاری بوده که برای تحریک علاقمندان به مذاکره انجام شده است.

 

*قدرت موشکی ایران اسلامی با استفاده از فناوری هوش مصنوعی در‫رزمایش پیامبر اعظم‬ (ص) ۱۵ به عنوان بخشی از قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی  پیامی شفاف و صریح برای بدخواهان این مرز و بوم و تجلی از تکیه بر توان داخلی و اعتماد به هوش جوانان ایران اسلامی در گام دوم انقلاب است.

ارک – تهیه و ذخیره سازی  ابزارهای  قدرت برای پشتیبانی اراده، اقتدار و اقدامات صلح آمیز ضروری می باشد.

 

* ۲۹ دی ماه، روز ملی هوای پاک بود ؛ هوایی که ماه‌هاست کلانشهرهای کشور رنگ آن را ندیده‌اند. رییس کمیته محیط زیست مجمع تشخیص مصلحت نظام ضمن اشاره به تاثیرات تحریم‌ها روی برنامه‌های کنترل آلودگی هوا گفت: اگر روند مصرف بی‌رویه انرژی در کشور ادامه داشته باشد ما از سال ۱۴۰۳ نیاز خواهیم داشت که گاز وارد کنیم.

ارک – بررسی و اعمال شیوه های تشویقی برای کاهش مصرف گاز ضروری مینماید.  قابل گفتن است که مسئولین وقتی که لوله کشی گاز را   به اقصی نقاط کشور  توسعه می دادند باید به چنین روز ها و اوضاع  هم فکر می کردند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا