کولاک راه ارتباطی ۴۰ روستای آذربایجان‌شرقی را مسدود کرد

تبریز- معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: به دنبال بروز پدیده کولاک راه ارتباطی ۴۰ روستای استان بسته شد.

به گزارش ارک خبر،غلامرضا رسول زاده افزود: این روستاها در مناطق کوهستانی و سخت عبور شهرستان‌های مراغه، هشترود، چاراویماق، ورزقان و اهر واقع هستند و هم اکنون راهداران با استفاده از امکانات راهداری در حال بازگشایی راه این روستاها هستند.

وی با بیان اینکه راه ارتباطی این روستاها تا آخر وقت امروز بازگشایی می‌شوند، اظهار داشت: هم اکنون تمامی راه‌های اصلی، فرعی و روستایی آذربایجان شرقی و آزادراه تبریز – زنجان باز بوده و رفت و آمد خودروها در آنها بدون هیچ مشکلی در جریان است.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: در عملیات راهداری زمستانی در سطح استان ۳۷۶ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین فعال هستند و با آغاز عملیات راهداری زمستانی تاکنون ۹۱ هزار و ۶۸۱ کیلومترباند توسط گروه‌های راهداری برف روبی و در این عملیات حدود ۱۹ هزار تن مخلوط نمک و شن استفاده شده است.

رسول زاده، ادامه داد: در این مدت راهداران به ۲ هزار و پنج خودرو گرفتار در برف و کولاک امدادرسانی کرده، ۲۷۵ مسافر را اسکان داده و پنج هزار و ۶۴۵ مورد در راه‌های روستایی استان برف روبی کرده‌اند.

وی به مردم و مسافران توصیه کرد قبل از انجام سفر از طریق تلفن گویای ۱۴۱ که ۲۴ ساعته پاسخگو است، در خصوص وضعیت راه‌ها و شرایط آب و هوایی اطلاعات کسب کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا