۴۲ درصد مصوبات ستاد تسهیل آذربایجان شرقی اجرایی شده است

تبریز- معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان شرقی ضمن تاکید بر ارزیابی دستگاه‌ها در میزان همکاری با ستاد تسهیل گفت: در سال جاری ۴۲ درصد مصوبات ستاد تسهیل اجرایی شده است.

به گزارش ارک خبر، علی جهانگیری روز دوشنبه در جلسه کارگروه تسهیل استان، با بیان اینکه اجرای مصوبات ستاد تسهیل الزامی است، گفت: بنا به اهمیت رفع موانع پیش روی صنایع استان و بنگاه‌های اقتصادی در سال جهش تولید همت عمومی دستگاه‌های متولی و مسئولین استانی در راستای تسهیل گری شرایط تولید و تداوم تولید است.

وی اظهار کرد: از طریق احصای مشکلات و دلایل عدم اجرای برخی مصوبات پیش‌بینی‌های لازم در خصوص عملیاتی شدن مصوبات و هماهنگی و هم افزایی هرچه بیشتر تمامی بخش‌های مرتبط در این حوزه با جدیت دنبال خواهد شد.

جهانگیری اظهار داشت: مطابق بخشنامه‌های ابلاغی مطالبات و مسائل واحدهای صنعتی در کمیته‌های تخصصی بررسی می‌شود و گروه‌های کارشناسی به صورت روزانه و مستمر در جهت حل چالش‌ها و موانع تولید حرکت می‌کنند.

وی بر تشکیل کمیته‌های تخصصی اعم از کمیته‌های امور بانکی، تأمین اجتماعی و امور مالیاتی تاکید کرد و گفت: با توجه به اینکه مشکلات مبتلابه اکثر واحدهای صنعتی در این سه حوزه می‌باشد، مسائل واحدهای تولیدی با حضور کارشناسان و مشاوران حوزه‌های یاد شده بررسی و تصمیم‌گیری خواهد شد.

علی جهانگیری ادامه داد: بقیه موارد حسب موضوع در قالب کمیته‌های فرابخشی به ویژه در حوزه‌های امور خدماتی نظیر برق، آب، گاز و زمین و سایر موارد بررسی خواهد شد و از ظرفیت کارشناسان بهره مند خواهیم شد.

در جلسه امروز کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان مسائل و مشکلات ۱۰ واحد صنعتی و کشاورزی مرکز استان و شهرستان‌ها در زمینه‌های مختلف بویژه در امور بانکی بررسی و تصمیم گیری شد.

بر اساس مصوبه اردیبهشت سال ۱۳۹۴ دولت به منظور بررسی و تبادل نظر و هماهنگی برای حل و فصل مشکلات و موانع فراروی واحدهای تولیدی، “کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید” در همه استان‌های کشور و با عضویت استاندار (رئیس)، رئیس واحد استانی وزارت صنعت، معدن و تجارت (دبیر)، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان، رئیس واحد استانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، رئیس واحد استانی وزارت جهادکشاورزی، مدیر کل امور مالیاتی استان، مدیر کل سازمان تأمین اجتماعی استان، مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان و رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان تشکیل می‌شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا