عرضه مرغ گرم از امروز شروع شد/ قیمت موز کاهش می‌یابد

معاون وزیر صمت با اشاره به تامین مداوم تخم‌مرغ برای واحدهای بسته‌بندی جهت عرضه به بازار،گفت: عرضه مرغ گرم به نرخ مصوب نیز از امروز در شبکه توزیع منتخب آغاز می‌شود.

به گزارش ارک خبر،،عباس تابش امروز در حاشیه نشست «هماهنگی طرح ویژه بازرسی و نظارت ایام پایانی سال ۹۹» در جمع خبرنگاران در خصوص تأمین مرغ و تخم‌مرغ اظهار داشت: یکی از بحث‌هایی که امروز در جلسه مطرح شد و مورد تأکید وزیر صمت نیز قرار گرفت، بحث رصد بازار بود.

معاون وزیر صمت افزود: دیروز در جلسه ستاد تنظیم بازار مقرر شد که هر واحد بسته‌بندی مرغ و تخم‌مرغ به یک واحد تولید مرغ وصل شود تا تأمین این محصول بدون مشکل صورت گیرد و امروز طی تماس تلفنی که با معاون وزارت جهاد کشاورزی داشتم، اعلام شد که عرضه مرغ به قیمت مصوب در میدان بهمن به عدد معقولی رسیده است.

رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان ادامه داد: همچنین از امروز تخم‌مرغ واحدهای بسته‌بندی توسط وزارت جهاد کشاورزی تحویل می‌شود.

وی گفت: عرضه مرغ گرم نیز از امروز توسط شرکت پشتیبانی امور دام آغاز شده است.

روغن خوراکی در حداقل زمان ممکن به کف بازار باید برسد

تابش درباره وضعیت تأمین روغن خوراکی نیز تصریح کرد: بازرسین در واحدهای تولید روغن حضور دارند و محور بازرسی نیز مراکز تولید، انبارها، بنکداری‌ها و شرکت‌های پخش است؛ روغن خامی که به واحدهای تولید تحویل دادیم، در حداقل زمان ممکن باید تبدیل به روغن‌های بسته‌بندی مصرفی خانوار شده و به کفِ بازار برسد.

رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان گفت: با توجه به تأمین روغن خام، بحث توزیع روغن مایع و جامد در حداقل زمان ممکن انجام خواهد شد و مشکلی برای تأمین وجود ندارد.

قیمت موز تعدیل می‌شود

وی همچنین درباره قیمت موز نیز اظهار داشت: تنظیم بازار به این موضوع ورود کرد و مقرر شد همه موزهای موجود در بنادر ترخیص شوند. همچنین کسانی که در طول سال ۹۹ صادرات سیب داشتند، امکان واردات موز خواهند داشت.

تابش گفت: امیدواریم با تدابیر ستاد تنظیم بازار که به گمرک نیز ابلاغ شد، قیمت‌ها تعدیل شود.

معاون وزیر صمت همچنین درباره ذخیره‌سازی میوه شب عید تصریح کرد: سیب و پرتقال به اندازه کافی ذخیره شده و حداکثر تا اواخر بهمن و اوایل اسفندماه در سازمان‌های صمت استان‌ها مستقر خواهند شد و با تاریخ مشخصی که از سوی ستاد تنظیم بازار اعلام می‌شود، عرضه کلیه میوه‌های شب عید آغاز خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه امسال متفاوت از سال‌های گذشته طرح ویژه‌ای برای بازرسی خواهیم داشت، گفت: به دلیل شیوع ویروس کرونا، به جای ۱۵ اسفند از ۱۵ بهمن ماه بازرسی‌ها به شکل خاصی آغاز خواهد شد. امسال به جای ارسال برگه‌های شکایت به سازمان تعزیرات، از طریق سامانه «سیمبا» پرونده‌ها بدون اطاله زمان به این سازمان ارسال می‌شود. همچنین اگر نیاز به گشت بازرسی و نظارت باشد، حتماً با همکاری دستگاه‌های مختلف از جمله نیروی انتظامی، سازمان استاندارد، وزارت بهداشت و … این گشت‌ها انجام خواهد شد.

تابش افزود: تاکنون سه میلیون و ۵۰۰ هزار بازرسی انجام شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا