نقد اخبار روز*م.گونش

 

* علیار راستگو، معاون سیاسی استاندار، با اشاره به اینکه سه سیاست در دنیا برای مقابله با کرونا مطرح بود که ایران، مهم‌ترین سیاست را طراحی کرد و با موفقیت در این زمینه، مورد توجه سایر کشورها قرار گرفت، افزود: براساس سیاست ایران، بین معیشت و کرونا تعادل برقرار شد و زمانی که کرونا افزایش یافت، محدودیت‌ها نیز افزایش یافت.

وی از کاهش آمار فوتی‌های کرونا در آذربایجان شرقی خبر داد و گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته در سطح استان تنها سه نفر فوتی به ثبت رسیده و این در حالی است که دو ماه پیش تعداد بستری‌ها ۱۷۰۰ نفر بود.

ارک- حتما در مورد احتمال شدت سرایت کرونا در اسفند ماه نیز تمهیداتی پیش بینی می شود.

 

* ایسنا-آذربایجان شرقی سید قاسم ناظمی به عنوان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی منصوب شد.

مراسم معارفه وی، امروز ۱۵ بهمن ماه در تالار خاقانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار خواهد شد.

ارک- بدینوسیله از طرف مدیریت و کار کنان روزنامه سراسری ارک، ضمن تبریک انتصاب، برای مدیرکل جدید فرهنگ وارشاد اسلامی استان، آرزوی توفیق خدمت، می شود.

 

* ایسنا-آذربایجان شرقی سارقان آلومینیوم‌های وادی رحمت با سلاح سرد به سه تن از ماموران حراست فیزیکی سازمان آرامستان‌های شهرداری تبریز و نیروی انتظامی حمله ور شده و آنان را مجروح کردند.

ارک – البته حفظ اموال مردم ضروری است. ولی آیا بهتر نیست برای تزیین ساده قبور،  مقرراتی تنظیم و اجراشود؟! در تعالیم اسلامی قبور باید ساده و برجستگی آنها نباید بیش از یک وجب باشد، نه اینکه قبور،بارگاه شوند.

 

* ایسنا/آذربایجان شرقی فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی از دستگیری عامل فروش دستگاه‌های فلزیاب غیرمجاز در شبکه‌های مجازی خبر داد.

سرهنگ کاظم داداشی با اعلام این خبر گفت: به دنبال رصد فضای مجازی و اخبار واصله مبنی بر فروش دستگاه فلزیاب و ردیاب برای حفاری‌های غیرمجاز در یکی از صفحات شبکه‌های اجتماعی، عملیات رصد و ورود به اقدامات فرد خاطی توسط یگان حفاظت میراث‌فرهنگی استان انجام شد.

ارک-بر اساس مشاهدات، دستگاه های
فلزیاب در شهر نیز تبلیغ و بفروش می رسد. دزدان معمولا در کار خود ماهرند و پیگیر، و متاسفانه میراث فرهنگی ذیقیمت را غارت می کنند. باور این است که جزای دزدی مواریث باستانی باید تشدید گردد.

 

* رئیس جمهور خطاب به جامعه جهانی تاکید کرد: هیچ بندی از برجام عوض نخواهد شد و هیچ فردی هم به برجام اضافه نخواهد شد.

ارک-با این سیاست، در مذاکرات پیش روی ایران با آمریکا، سر عربستان بی کلاه و پیشنهاد فرانسه            بی اعتبارمی شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا