نقد اخبار روز *م.گونش

 

* ایسنا- رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی، اهالی رسانه را خط شکن بازیابی سهم استان از اقتصاد و فرهنگ دانست و گفت: تا زمانی که نتوانیم جایگاه آذربایجان را در عرصه های مختلف بازیابی کنیم با چالش مواجه خواهیم بود.
ارک- اگر مطبوعات بتوانند جایگاه خود (رکن چهارم دموکراسی) را در جامعه بازیابی کنند می توانند، در احقاق حقوق استان نقش ایفا کنندـ

 

*یک عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام فقدان احزاب، ضعف ساختاری و قانون‌گذاری، نداشتن برنامه و نقشه راه و توجه به حواشی به جای متن را از علل ناکارآمدی دولت‌ها می‌داند و می‌گوید که در نهایت رنج این ناکارآمدی را ملت تحمل می‌کنند.

ارک – ظاهرا،  منشا ایجاد قصور و نواقص فوق تنها دولت ها نیستند. چون بعضی دولت ها خود مدعی احیا عوامل فوق بودند ولی توفیق عملی نیافتند.

 

*ایسنا – آمریکا در چهار دهه گذشته بعد از انقلاب اسلامی تحریم و تهدید را در ابعاد سیاسی ـ امنیتی و اقتصادی در نوک پیکان سیاست‌هایش در قبال ایران حفظ کرده بود اما اجرای این سیاست در سه سال گذشته به سطحی رسید که از آستانه تاب آوری ایران عبور کرد و آنچه برای آمریکا و نیز جامعه جهانی باورناپذیر بود اینکه ایران از دل تاریکی عبور کرد و اکنون آمریکا مانده و سیاستی که دیگر رنگ باخته است.

ارک- احتمالا رقیب به اهداف خود رسیده و اکنون درپی طی مراحل دیگری از تقابل است.

 

*رییس جمهور با بیان اینکه از این هفته واکسیناسیون در کشور آغاز می‌شود، گفت: قبل از ۲۲ بهمن و در همین هفته و طبق اولویت‌های وزارت بهداشت کار واکسیناسیون با کادر درمان و بعد افراد دارای بیماری زمینه‌ای و مسن آغاز می‌شود.

ارک- اعلام رسمی یک سیاست روشن برای واکسیناسیون لازم است تامردم تکلیف خود را در این مورد بدانند.

 

*ایسنا- به نوشته نشریه نیوز ویک، ۴۱ نفر از مقامات نظامی، امنیتی و دیپلمات های پیشین آمریکا در نامه ای سرگشاده به جو بایدن رئیس جمهور جدید آمریکا از او خواستند تا مجددا به توافق هسته ای با ایران بپیوندد، چراکه  عدم بازگشت به توافق می تواند به معنی یک جنگ جدید پر هزینه باشد.

ارک – گویا عقلا در مراجع مختلف آمریکا امکان اظهار نظر پیدا کرده اند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا