بلیت پروازهای نوروزی افزایش نمی‌یابد/ لغو پروازهای ایرلاین متخلف

معاون هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری از ابلاغ بخشنامه این سازمان به شرکت‌های هواپیمایی در خصوص ممنوعیت افزایش قیمت بلیت در پروازهای نوروز ۱۴۰۰ خبر داد.

به گزارش ارک خبرابوالقاسم جلالی دقایقی پیش در گفتگوی زنده شبکه خبر درباره قیمت بلیت پروازهای داخلی در سفرهای نوروزی ۱۴۰۰ گفت: قیمت بلیت هواپیما برای سفرهای نوروزی پیش رو افزایش نمی‌یابد.

وی افزود: با انجمن شرکت‌های هواپیمایی صحبت شده تا افزایش قیمت بلیت هواپیما در نوروز نداشته باشند. این موضوع به دفاتر فروش بلیت نیز ابلاغ شده است.

معاون هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری درباره تخلف احتمالی ایرلاین‌ها در فروش بلیت پرواز با قیمت بالاتر از نرخ مصوب ادامه داد: ما در سال‌های گذشته نیز تجربه این گونه مسائل را داشته‌ایم. اگر شرکت هواپیمایی نسبت به رعایت نرخ بلیت اقدامات لازم را انجام ندهد، سازمان هواپیمایی به تعلیق پرواز موردنظر اقدام خواهد کرد. مردم نیز اگر شکایتی داشته باشند به سازمان هواپیمایی کشوری اطلاع دهند.

جلالی درباره رعایت سقف فروش ۶۰ درصد پروازها گفت: این محدودیت فروش بلیت در خصوص پروازهای داخلی است و به پروازهای بین المللی تسری داده نشده است. در حال حاضر نیز در همه پروازهای داخلی رعایت می‌شود.

وی تأکید کرد: با این حال اگر ایرلاینی به دلیل نقص فنی درخواست افزایش ظرفیت فروش بلیت به سازمان هواپیمایی ارائه دهد، به صورت موردی بررسی خواهد شد.

معاون سازمان هواپیمایی کشوری درباره افزایش قیمت بلیت هواپیما در سال جاری گفت: در آبان ماه امسال با افزایش ۱۰ درصدی قیمت بلیت موافقت شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا