۶۹۰ هزار دانش آموز و نوآموز در آذربایجان‌شرقی تحصیل می‌کنند

تبریز- مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه این استان رتبه اول کشوری در جذب نوآموزان را کسب کرد، گفت: ۶۹۰ هزار دانش آموز و نوآموز در استان تحصیل می‌کنند.

به گزارش ارک خبر،جعفر پاشایی در گفت و گویی اظهار کرد: امسال به خاطر شیوع بیماری کرونا و تحت الشعاع قرار گرفتن آموزش حضوری نوآموزان پیش دبستانی، در وزارت آموزش و پرورش تدبیری برای حل این مسئله اتخاذ و «طرح ملی پوشش سراسری مجازی و رایگان نوآموزان پیش دبستانی» ابلاغ شد.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی افزود: با شعار «هر دبستان دولتی یک پایگاه پیش دبستانی»، در کلیه مناطق و نواحی استان و با پیگیری مستمر موضوع، توانستیم درجذب و پوشش نوآموزان پیش دبستانی به جایگاه اول کشوری دست یابیم.

وی خاطرنشان کرد: در این راستا در استان آذربایجان شرقی با اجرای گسترده طرح و با اتخاذ راهکارهای مختلف شناسایی و جذب، به خصوص استفاده از روش‌های مختلف از جمله ثبت نام غیرحضوری از طریق سامانه راهبران، لیست اسمی اخذ شده از مراکز بهداشتی و شعار هر دبستان دولتی یک پایگاه پیش دبستانی که از عوامل تسریع کننده پوشش نوآموزان استان و کسب این موفقیت بوده و نوآموزان جذب شده با کلاس بندی در شبکه شاد و با همراهی مربیان و اولیا در حال آموزش هستند.

پاشایی رویکرد دستگاه تعلیم و تربیت آذربایجان شرقی را با توجه به شرایط کرونایی حاکم، محروم نماندن هیچ دانش آموزی از سیستم تعلیم و تربیت عنوان کرد و افزود: از مجموع ۶۹۰ هزار دانش آموز و نوآموز در استان ۶۲۰ هزار نفر از طریق شبکه شاد احراز هویت شده‌اند.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی در خصوص افزایش نسبت معلم به دانش آموز در استان نیز گفت: تراکم دانش آموزان در کلاس‌های دولتی دوره ابتدایی ۷۸.۲۳ درصد است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا