تارنمای فیفا: ژاپن و ایران باید ناکامی های قبلی را پشت سربگذارند

خبرگزاری ارک ـ تارنمای رسمی فیفا در آستانه آغاز هفته سوم رقابتهای مقدمایت جام جهانی 2018 و جام ملتهای آسیا 2019 که از روز پنجشنبه در آسیا شروع می شود نوشت: همین نکته را نیز می توان در مورد ازبکستان گفت که بدنبال احیای شانس خود مقابل یمن بعد از باخت در اولین بازی این مرحله است.
تیم هایی مثل استرالیا، کره جنوبی و عراق باید مشکلات کمی در دیدارهای پیش رو داشته باشند، اما چین اگر قرار است موفقیت های خود را حفظ کند، باید ناکامی قبلی مقابل هنگ کنگ را کم اهمیت تلقی کند.
در این میان، گوام و سنگاپور برای دفاع از صدرنشینی خود در گروههایشان، از هیچ تلاشی فروگذار نخواهند کرد.
در گروه سی، چین در 20 دیدار قبلی مقابل هنگ کنگ 14 برد داشته است. اما هنگ کنگ می تواند از پیروزی قبلی خود در مقدماتی جام جهانی قوت قلب بگیرد. 30 سال پیش در همین مرحله از رقابتهای مقدماتی جام جهانی 1986 مکزیک، هنگ کنگ دو بر یک چین را شکست داد و به مرحله نهایی رقابتهای مقدماتی صعود کرد.
چین در بازی مقدماتی جام جهانی 2004 ، هفت بر صفر پیروز شد و اکنون پس از گذشت 11 سال تیم چین با نسل جدیدی از بازیکنان وارد میدان شده است.
آلن پرین سرمربی فرانسوی چین کاملا آگاه است که تیم او باید سه امتیاز بازی برابر هنگ کنگ را بدست آورد. در همین گروه، قطر نیز میزبان بوتان است.
در گروه ای، عربستان سعودی به مصاف تیمور شرقی می رود. با آنکه عربستان در جدول رده بندی فیفا 70 پله بالاتر حریف تیم آسیای جنوبی شرقی خود ایستاده است، اما سرمربی هلندی آنها می داند که عربستان نباید تیمور شرقی را که مقابل مالزی یک بر یک مساوی کردند، دستکم بگیرد.
در همین گروه امارات متحده عربی میزبان مالزی است که بدنبال اولین برد در رقابتهای مقدماتی است.
در گروه بی استرالیا و اردن صدرنشین مشترک گروه هستند و باید کار آسانی مقابل بنگلادش و قرقیزستان در خانه داشته باشند. امید استرالیایی ها با بازگشت تام روجیک بعد از بهبودی از مصدومیت تقویت شده است. روبی کروز و ماسیمو لونگو مهاجمان تیم نیز که در اولین دیدار مقابل قرقیزستان غایب بودند، به ترکیب تیم بازگشته اند.
در گروه دی، تیم گوام صدرنشین گروه، اگر دو پیروزی اولیه آنها مبنا قرار گیرد، به نظر می رسد عملکرد تاثیرگذار خود را مقابل ایران ادامه می دهد. باخت 19 بر صفر گوام مقابل ایران در رقابتهای مقدماتی جام جهانی 2002 باید تمام انگیزه ای را که شاگردان گری وایت در دیدار دوباره مقابل ایران در تهران به آن نیاز دارند، فراهم کند.
کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی ایران برای تزریق خون تازه در تیم خود، از دو بازیکن جوان بااستعداد به نام های علی کریمی هافبک سپاهان و کاوه رضایی مهاجم ذوب آهن دعوت کرده است.
در دیگر دیدار این گروه عمان در اولین بازی خود در این مرحله به مصاف ترکمنستان می رود. مردان پل لوگوئن امیدوارند با دومین برد به صدر گروه صعود کنند.
در گروه یی، وحید خلیل هودزیچ سرمربی تیم ژاپن ترکیب قدرتمندی را برای اولین برد در گروه خود مقابل کامبوج دعوت کرده است. ژاپن بعد از چهار بازی بدون برد از جمله تساوی بدون گل مقابل سنگاپور، خواهان تمام تلاش تیم برای گرفتن نتیجه است.
در این گروه، سنگاپور می تواند برای مهار بازی هجومی سوریه، به ایزوان بن مهبد تکیه کند.
در گروه اف، عراق میزبان چین تایپه است. در گروه جی، کره جنوبی میزبان لائوس است و کویت در خانه مقابل میانمار بازی می کند.
در گروه اچ، ازبکستان مصمم به کسب سه امتیاز بازی مقابل یمن است. کره شمالی صدرنشین گروه نیز امیدوار است با سومین پیروزی در بحرین موقعیت خود را در صدر گروه تقویت کند.
رقابتهای مقدماتی جام جهانی در حال در آسیا دنبال می شود که تمام دیدارهای اندونزی به علت تعلیق این کشور از طرف فدراسیون بین المللی فوتبال لغو شده است.

منبع: ایرنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا