بارش باران و برف از اواخر هفته در آذربایجان شرقی

تبریز- رئیس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: این استان آخر هفته‌ای سرد همراه با بارش برف و باران و افت دما در پیش رو دارد.

به گزارش ارک خبر،محمد امیدفر، با بیان اینکه بر اساس آخرین اطلاعات هواشناسی از روز چهارشنبه ۲۹ بهمن سامانه بارشی قوی و فعالی وارد استان می‌شود، افزود: این سامانه موجب کاهش محسوس دما تا ۲۰ درجه سانتی گراد در برخی مناطق استان می‌شود.

وی اظهار داشت: فعالیت این سامانه همچنین موجب کولاک برف و اختلال در تردد جاده‌ای، لغزندگی معابر و جاده‌ها به ویژه در مناطق کوهستانی و سردسیر استان و آبگرفتگی معابر عمومی می‌شود.

رئیس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: فعالیت اصلی این سامانه از شب چهارشنبه این هفته آغاز می‌شود و تا اواسط هفته آینده ادامه می‌یابد و احتمال بروز خسارت به باغات و درختان به ویژه در نواحی گرمسیری استان دور انتظار نیست.

امیدفر، به کشاورزان و باغدران استان توصیه کرد اقدامات لازم را برای جلوگیری از بروز خسارت به باغات انجام دهند و مردم و مسافران نیز از سفر غیرضروری در این ایام پرهیز کنند.

وی یادآوری کرد: از امروز تا روز سه شنبه جوی نسبتاً پایدار در استان حاکم بوده و در برخی ساعات، افزایش موقت ابر همراه با افزایش نسبی دما پیش بینی می‌شود و دمای هوا نیز به طور میانگین حدود ۱۶ درجه سانتی گراد خواهد بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا