نقد اخبار روز *م.گونش

 

*ولنتاین- گویا استقبال بخشی از مردم از پدیده ولنتاین حساسیت ایجاد کرده است و اساتید دانشگاه و مجامع فرهنگی را به تشکیل میز گردوادار کرده است.

ارک-گویا این پدیده بدلیل داشتن آثار مثبت دربین اقشار مرفه جامعه شیوع پیداکرده است. بایدتوجه داشت که نفی ولنتاین به شیوع وسیعترآن منجرمی شود.

 

*ایسنا-آذربایجانشرقی رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی از تولید بیش ازپنج میلیون تن محصولات کشاورزی و زراعی دراستان خبردادو افزود: این تولیدات درسطح کشور ۱۲۰ میلیون تن است که این مقدار قبل ازانقلاب یک میلیون و ۲۰۰ تن بود که این امررا مدیون زحمات کشاورزان هستیم.

ارک – افزایش حدود پنج برابری تولیدات کشاورزی استان خوب است ولی نسبت  رقم تولید استانی به  ۱۲٠ میلیون تن کشوری با توجه به امکانات بالقوه استان، کم است و باید در ارتقاآن کوشیده شود.

 

*ایسنا – آذربایجان شرقی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، آفت کار فرهنگی را کمّی‌نگری و آمارسازی عنوان کردسیدقاسم ناظمی در نشست با کارکنان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، رشد و ارتقای این اداره کل را مرهون تلاش‌ها و زحمات نیروهای انسانی شاغل در مجموعه دانست که به عنوان بااهمیت‌ترین سرمایه سازمانی شناخته می‌شوند.

ارک – باور این است که برای افزایش سهم مجموعه ارشاد استان،  می توان به مقایسه سهم استان از منابع وزارتخانه پرداخت و تبعض های احتمالی را رفع کرد.

 

*ایسنا- آذربایجان شرقی در ساعت ۱۴:۲۹:۰۶ امروز(یک شنبه ۲۶ بهمن ماه) زمین لرزه ۳.۲ ریشتری مناطقی از شهرستان اهر را لرزاند.مرکز لرزه ۱۷ کیلومتری شهر اهر و ۲۲ کیلومتری شهر ورزقان بوده و این زمین‌لرزه در عمق ۱۲ کیلومتری زمین رخ داده است.به گزارش ایسنا، هنوز از خسارات احتمالی این زلزله گزارشی اعلام نشده است.

ارک – خدا کند، زلزله تشدید نشود. معلوم نیست، وضعیت آسیب دیده های زلزله قبلی ورزقان،کاملا روبراه است یانه؟

 

*ایسنا-آذربایجان شرقی نماینده اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی بر ضرورت حمایت سازمان‌ها و نهادها از تولیدکنندگان بخش کشاورزی و دامی تاکید کرد.

ارک – مطرح کردن اشکالات از سوی نماینده های مسئولین، تمام کار نیست، بلکه عملی کردن نظرات، به راهکار های مناسب و پیگیری و تامین منابع مالی لازم می خواهد.

 

*ایسنا- آذربایجانشرقی، مدیرعامل سازمان عمران تبریز از تکمیل و بهره‌برداری از پل همسان کابلی تا پایان سال جاری خبر داد.وی افزود: تکمیل پروژه پل همسان کابلی به نوعی عیدی شهرداری منطقه ۲ تبریز به شهروندان بوده و پیش بینی ما بهره‌برداری از آن تا پایان سال و تسهیل تردد شهروندان در این مسیر است.
ارک – کار شهرداری درمورد ایجاد پل ها، قابل توجه است. منتها بنظر می رسد که  نسبت به افزایش حجم بار ترافیک و جهات مختلف آن در هنگام طراحی پروژه ها باید توجه بیشتری مبذول شود.

 

*ایسنا/آذربایجان شرقی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی از نام‌گذاری سال ۱۴۰۰ به عنوان سال حفظ و احیای هویت تاریخی وفرهنگی تبریز خبر داد.وی ادامه داد: با توجه به اهمیت این موضوع، همکاری و هم‌افزایی در اقدامات حفاظتی و صیانتی از مواریث تاریخی تبریز در دستور کار این اداره کل و شهرداری تبریز قرار گرفته است و بر این اساس سال ۱۴۰۰ به عنوان سال حفظ و احیای هویت تاریخی و فرهنگی تبریز از سوی شورای شهر و شهرداری تبریز نام‌گذاری

ارک – توجه به هویت و فرهنگ  قومی مردم سازنده آثار تاریخی نیز لازم است، که متاسفانه تاکنون مغفول مانده است.

 

*اطلاعیه روابط عمومی سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری؛ساماندهی تفکیک‌کنندگان غیرمجاز در تبریز به معنی اخذ هزینه از آن‌ها نیست.در ادامه این اطلاعیه تاکید شده است: هدف اصلی ساماندهی تفکیک‌کنندگان پسماند در سطح کلانشهر تبریز ایجاد بانک اطلاعاتی فعالان این حوزه و ارائه خدمات بهداشتی و صنفی بدون اخذ هزینه به آنها است.

ارک – اگر این کار بتواند مسیر استفاده غلط و
غیرمجاز از ضایعات در تولیدات جدید را رصد و بهسازی کند، مفید تر خواهد بود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا