شبکه اجتماعی حامی ترامپ دوباره فعال شد

پارلر که محل تجمع طرفداران دونالد ترامپ بود پس از بایکوت اپل، گوگل و آمازون آفلاین شد. این شبکه اجتماعی از راه اندازی دوباره سرویس خود خبر داده است.

به گزارش ارک خبر به نقل از رویترز، پارلر، شبکه اجتماعی محبوب طرفداران دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا پس از حمله به کنگره این کشور با قطع سرویس روبرو شد. اما سرویس مذکور روز گذشته دوباره راه اندازی شده و پلتفرم جدید آن بر اساس فناوری ماندگار و مستقل است.

پارلر در بیانیه‌ای از راه اندازی دوباره سرویس خود خبر داد و اعلام کرد «مارک مکلر» را به عنوان مدیر ارشد اجرایی موقت شرکت انتخاب کرده است. در حقیقت مکلر جایگزین «جان متز» خواهد شد که ماه گذشته توسط هیأت مدیره این شبکه اجتماعی اخراج شد.

البته با وجود راه اندازی سرویس مذکور، هنوز بسیاری از کاربران نمی‌توانند وب سایت آن را باز کنند و اپلیکیشن آن نیز در اپ استورهای اپل و گوگل عرضه نشده است.

برخی از کاربران پارلر از طریق توئیتر اعلام کردند نمی‌توانند به سرویس‌های آن دسترسی یابند. البته شبکه اجتماعی اعلام کرده در هفته نخست کاربران فعلی خود را آنلاین می‌کند و از هفته آینده آماده ثبت کاربران جدید خواهد بود.

پس از حمله طرفداران ترامپ به کنگره آمریکا و بررسی نقش پارلر به عنوان محلی برای برنامه ریزی آن، اپل و گوگل اپلیکیشن آن را از اپ استورهای خود حذف کردند. از سوی دیگر آمازون نیز از ارائه سرویس وب به آن خودداری کرد و در نتیجه پارلر آفلاین شد.

این شبکه اجتماعی که قبلاً بیش از ۲۰ میلیون کاربر داشت، در سال ۲۰۱۸ میلادی تأسیس شده و خود را فضایی مختص آزادی بیان معرفی کرده بود. البته بیشتر کاربران آن از طرفداران حزب محافظه کار آمریکا بودند که با قوانین مربوط به محتوا در شبکه‌های اجتماعی دیگر مخالف بودند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا