توصیه به ماسک زدن امر به معروف است

تبریز- دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر آذربایجان شرقی با اشاره به ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در جامعه گفت: توصیه به ماسک زدن امر به معروف است.

به گزارش ارک خبر،حجت الاسلام علی نستوهی صبح امروز در جلسه شورای امر به معروف و نهی از منکر دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی بر توجه به رعایت پروتکل‌های بهداشتی به ویژه زدن ماسک در وضعیت کنونی به عنوان بزرگترین معروف تاکید کرد که عدم رعایت آن منکری است که به خطر انداختن سلامت و جان جامعه را در پی خواهد داشت.

وی با تقدیر از زحمات کادر پزشکی بیان داشت: این عزیزان اوج ایثار و فداکاری را به نمایش گذاشتند. متأسفانه در جامعه امروزی امر به معروف و نهی از منکر را بیشتر به حجاب و پوشش، محدود کرده‌اند و بر خلاف آن طبق آیات قرآن فعالیت ستاد بیشتر فرهنگ سازی فریضتین می‌باشد که اگر بر خلاف آن عمل شود نتیجه همان می‌شود که الان در جامعه مشاهده می‌شود و بی تفاوتی در جامعه نسبت به این واجب مظلوم بیشتر شده است.

حجت الاسلام والمسلمین نستوهی گفت: با توجه به رویکرد جدید ستاد کشور امروز در جامعه امر به معروف و نهی از منکر را در مرحله اول باید تبیین کرد و بعد به ترویج فریضتین پرداخت لذا خواسته ستاد استان از شورای دستگاه‌های اجرایی این است که معروفات و منکرات را به صورت تخصصی احصا کنند و به نسبت آن به فرهنگ سازی فریضتین در آن دستگاه بپردازند و باید کسی که آمر به معروف است این را هم به خاطر داشته باشد که اگر می‌خواهد به ترویج فریضتین بپردازد باید امر به معروف را دلسوزانه انجام دهد.

وی افزود: می‌توان با برگزاری دوره‌های ضمن خدمت برای کارکنان با موضوع انتقاد پذیری در ادارات، مسئولین را با اهمیت فریضتین و نسبت به انجام هر چه بهتر آن آشنا کرد و در ادامه همچنین خواستار دعوت از دانشجویان این دانشگاه در جهت ترویج واجبین مظلوم با زبان خودشان به صورت تولید عکس نوشته، کلیپ، انیمیشن و… شد.

در این جلسه محمدحسین صومی رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی تبریز نیز تاکید کرد: اگر ما کارمان را در حوزه بهداشت و درمان و مخصوصاً مبارزه با بیماری منحوس کرونا درست انجام دهیم خودش به عنوان معروف است که به آن باید توجه ویژه شود.

در پایان این جلسه احکام ریاست و اعضای شورای امر به معروف و نهی از منکر دانشگاه علوم پزشکی اعطا شد و همچنین به تعدادی از پزشکان به نمایندگی از کادر پزشکی تندیس ایثار پزشکی اهدا شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا