دبیر همایش بین‌المللی «بازی‌های رایانه‌ای؛‌

پذیرش ۸۵ مقاله علمی درششمین دوره همایش بین‌المللی بازی‌های رایانه‌ای فرصت‌ها و چالش‌ها

۸۵ مقاله علمی در ششمین دوره همایش بین المللی بازی‌های رایانه‌ای، فرصت‌ها و چالش‌ها پذیرفته شد.

به گزارش ارک خبر: جواد راستی،  در نشست خبری ششمین کنفرانس بین المللی بازی‌های رایانه‌ای؛ فرصت‌ها و چالش‌ها که به میزبانی دانشگاه اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: کارگروهی در سال ۹۲ در دانشگاه اصفهان متشکل از هیئت علمی این رشته‌ها تشکیل شد که نهایتاً بعد از دو سال به این نتیجه رسیدند که جای یک رویداد پژوهشی مقاله محور در حوزه بازی‌های رایانه‌ای در کشور خالی است و به همین دلیل برگزاری این رویداد علمی از سال ۹۴ آغاز شد و ششمین دوره آن در سال جاری به‌دلیل شرایط ناشی از شیوع کرونا به‌صورت مجازی خواهد بود.

وی با بیان اینکه این حوزه، رشته‌های مختلفی را در بر می‌گیرد، افزود: این بازی‌ها از دید پژوهشی، گزینه بسیار جذابی است و حوزه‌های مختلف از جمله روانشناسی، حقوق، مدیریت، کامپیوتر، جامعه شناسی، فقه، علوم سیاسی و هنر را شامل می‌شود و سه شاخه علوم انسانی، فنی و هنر را در بر می‌گیرد که نقش مهمی در ساخت بازی‌های رایانه‌ای دارند.

وی با تاکید بر اینکه امسال به‌دلیل مجازی برگزار شدن همایش بین المللی بازی های رایانه‌ای، فرصت خوبی برای مشارکت بیشتر استادان و متخصصان خارجی فراهم شد، خاطرنشان کرد: امسال سخنرانانی از انگلیس، امریکا، دانمارک و فنلاند نیز در همایش مقاله‌های خود را در زمینه‌های مرتبط با بازی های رایانه‌ای از جمله هوش مصنوعی ارائه می‌کنند.

وی تاکید کرد: رشته «طراحی و تولید بازی‌های رایانه‌ای» در مقطع کارشناسی در دانشگاه اصفهان ایجاد و سر فصل آن نیز به وزارت علوم ارسال شده است؛ این رشته مراحل تصویب نهایی را در دفتر گسترش می‌گذراند. همچنین از سال ۹۷ دانشگاه اصفهان یک دوره کارشناسی ارشد مشترک با “دانشگاه کن یانگ” کره جنوبی برگزار کرد و دانشجویانی که در این رشته پذیرفته شوند، برای مدت یک سال در دانشگاه اصفهان و یک سال در دانشگاه کن یانگ کره تحصیل می‌کنند.

وی گفت: در مرکز نوآوری صنایع سرگرمی دانشگاه اصفهان، آزمایشگاه سرگرمی‌های جدی نیز وجود دارد که روی ساخت بازی‌ها و سرگرمی‌هایی تمرکز دارد که هدف آن سرگرم کردن نیست، بلکه هدف آن کمک به آموزش، درمان، تبلیغات و ورزش است؛ حدود ۴۰ عنوان پروژه مختلف نیز در این حوزه وجود دارد که می‌تواند مورد استفاده کلینیک‌های روانشناسی، روان‌پزشکی و کلوپ‌های ورزشی قرار گیرد.

مدیر مرکز نوآوری صنایع سرگرمی دانشگاه اصفهان اظهار کرد: در مرکز نوآوری و صنایع سرگرمی بخش‌های مختلفی وجود دارد که همگی معطوف به ساخت بازی‌های رایانه‌ای، به خصوص کسب و کارهای مبتنی بر سرگرمی است.

راستی تصریح کرد: در ششمین کنفرانس بین المللی بازی‌های رایانه‌ای، ۱۳۰ مقاله در حوزه‌های مختلف دریافت شد ک ه  این مقاله‌ها با مشارکت ۱۴۰ داور ایرانی و خارجی انجام شد.از بین آنها ۸۵ مقاله برای ارائه در همایش، انتخاب و پذیرفته شد. که ۲۲ مقاله از حوزه روانشناسی، ۱۱ مقاله در حوزه یادگیری و آموزش، سه مقاله در حوزه حقوق، ۹ مقاله در حوزه جامعه شناسی، هشت مقاله در حوزه مدیریت و اقتصاد، ۱۴ مقاله در حوزه فنی و ۱۸ مقاله در حوزه هنر بود.

وی اظهار داشت: یکی از ویژگی‌های مهم این کنفرانس، تنوع زیاد تخصص داورها است که از حوزه‌های مختلف از جمله مدیریت، حقوق، توانبخشی، تربیت بدنی، مهندسی پزشکی، روانشناسی، مهندسی پزشکی و جامعه شناسی، مقالات را داوری می‌کنند.

خبرنگار:محبوبه عزیز

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا