نقد اخبار روز *م.گونش

 

*ایسنا/آذربایجان شرقی استاندار آذربایجان شرقی از اختصاص ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل خطوط یک و دو متروی تبریز با دستور رئیس جمهور خبر داد و گفت: تزریق این میزان اعتبار و نقدینگی، علاوه بر تکمیل خطوط مترو، در رونق سایر
رسته‌های شغلی مرتبط با این پروژه نیز موثر خواهد بود.

ارک- مسلما داخل پروژه مترو هم اولویت بندی هائی وجود دارد. پروژه فرعی پشت ایستگاه ساعات قاباغی هم از پروژه های مسن مترو بشمار میرود که لازم است تسریع گردد.

 

*ایسنا – آذربایجان شرقی فرماندار هشترود گفت: با افزایش فوتی‌ها در هشترود به شدت نگران همه جوانب کرونایی هستیم و از تمامی مردم تقاضا داریم تا پروتکل‌های بهداشتی را به طور کامل رعایت
کنند.

ارک – بهتر نیست گاهگاهی مردم برداشت خود از پروتکل ها را مرور کنند. فروشنده های متشخص یک غرفه  خصوصی در پست مرکزی، امروز ماسک داشتند ولی موقع صحبت کردن ماسک فقط روی چانه یا دور گردنشان بود. تذکر داده شد. باور این است که مامورین سیار برای کنترل رعایت پروتکل ها لازم است.

 

*ایسنا – آذربایجانشرقی رئیس حوزه هنری آذربایجان شرقی گفت: باید بتوانیم به واسطه هنر، تاریخ و تمدن ارزشمند کشورمان را به نسل‌های بعدی منتقل
کنیم.سیدمحمدحسین بلاغی در آیین تجلیل از ۱۹ هنرمند پیشکسوت موسیقی عاشیقی، با گرامیداشت سالروز قیام تاریخی ۲۹ بهمن تبریز، اظهار کرد: تمدن و تاریخ بشریت در طول تاریخ در دو قالب علم و هنر به نسل‌های بعدی منتقل شده است و ما نیز باید بتوانیم به واسطه هنر، فرهنگ و تمدن ارزشمند کشورمان را به آیندگان منتقل دهیم.

ارک – هنر یکی از وسایل انتقال فرهنگ و تاریخ است. تاریخ و فرهنگ متکثر کشور می تواند، از راه های صریح و سریع دیگری نیز آنگونه که هست به مردم منتقل گردد.

 

*ایسنا-آذربایجان شرقی فرمانده انتظامی بناب از کشف نزدیک ۱۱ تن تخم مرغ فاقد مجوز در این شهرستان خبر داد.سرهنگ سهراب شفقی در گفت‌وگو با خبرنگاران در تشریح این خبر اظهار کرد: ماموران یگان امداد و پاسگاه انتظامی خوشه مهر شهرستان هنگام گشت زنی در یکی از محورهای مواصلاتی به یک دستگاه کامیون ایسوزو و سه دستگاه وانت نیسان مشکوک و آنها را متوقف
کردند.

ارک- اگر رصد شود شاهد موارد دیگری در شهرهای  مختلف استان می تواند کشف شود. گویا عده ای سود جو بدنبال اخبار نشان دهنده گرانی های آتی بوده و در مسیر احتکار ارزاق عمومی هستند. حتما مامورین ذیربط، این نوع حرکات را رصد
می کنند.

 

*ایسنا-آذربایجان شرقی ۱۲۰ اصله درخت جنگلی قطع شده در شهرستان کلیبر کشف و توقیف شد.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کلیبر با بیان این مطلب گفت:  نیروهای یگان حفاظت در حین گشت زنی از جنگل‌های منطقه میشه پارا در روستای مکیدی از قطع بیش از ۱۰۰ اصله اشجار جنگلی روستای مکیدی کلیبر مواجه شده و متخلفان بلافاصله با مشاهده همکاران یگان حفاظت از محل متواری و یک دستگاه نیسان را در حال بارگیری در محل رها کردند.

ارک – قطع کنندگان درختان، که ستون های حیات بخش انسان، حیوان و محیط زیست می باشند، باید مجرمان در حد قاتل فرض گردند و با اشد مجازات نه با جریمه های سبک تنبیه شوند. اگر تخریب باغها و جنگلها مثل گذشته، سبک شمرده شود، سودجویان دیگر رحمی به محیط زیست آذربایجان نخواهند کرد.

 

*سفیر جمهوری اسلامی ایران در تایلند و میانمار با بیان این که به نظر می رسد طی ماه های آینده انتخابات جدید با نظارت و احتمالا مهندسی ارتش در میانمار برگزار خواهد شد، می‌گوید: در خصوص وضعیت مسلمانان، به خصوص روهینگیاها نیز علیرغم انتقاد به عملکرد کلی آنگ سان سوچی و نارضایتی از سکوت وی در برابر جنایت های ارتش، کماکان دولت غیرنظامی وی را گزینه بهتری به نسبت دولت نظامی می دانند.

ارک – باور این است که،  اگر آنگ سان سوچی، از مسلمانان حمایت آشکار می کرد باین روز گرفتار نمی شد. بهر حال عمل و عکس العمل ملت معترض به کودتای نظامیان میانمار، بعد از کودتا، تاکنون قابل توجه، هوشمندانه و با فرزانگی خاص و بطور غیرقابل انتظار انجام شده است. امید است تا حصول نتایج مطلوب نیز دوام داشته باشد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا