نقد اخبار روز *م.گونش

 

*ایسنا/آذربایجان شرقی استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه اجازه مصادره اساتید هنری و فرهنگی خود را به کسی نخواهیم داد، گفت: تبریز دارای مفاخر بسیاری در حوزه‌های مختلف صنعت، تجارت، هنر و فرهنگ، موسیقی و … است که باید قدردان و مراقب این ارزش‌ها و مفاخر خود باشیم.

ارک – نخستین گام در مسیر ارزش گذاری مفاخر آذربایجان، شناسائی آنهاست. متاسفانه درحال حاضر کار زیادی در این مورد انجام نشده است. پیشگامی در معرفی معارف آذربایجان به مقابله با مصادره  ارجحیت دارد.

 

*ایسنا – آذربایجان شرقی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با تاکید بر این که باید با دنیا، به زبان فرهنگ و هنر سخن بگوییم، گفت: هم اکنون دنیا، دنیای سیاست نیست، بلکه دنیا بر مدار فرهنگ و هنر در حرکت است و اگر از این قافله عقب بمانیم، نخواهیم توانست اندیشه‌ی خود را به جهانیان تبیین کنیم.

ارک – موسیقی بخشی محدود از فرهنگ و هنر است. فرهنگ وهنر اگر بطور کلی مورد توجه و عنایت قرار گیرد قابلیت رشد و بالندگی پیدا می کند. و کار های گزینشی دراین عرصه تاکنون، اهداف مطلوب فرهنگی را از دسترس خارج کرده است.

 

*رییس جمهور با بیان این‌که دولت در اجرای قانون اخیر هسته‌ای مجلس شورای اسلامی کار بسیار بزرگی انجام داد، اظهار کرد: ما هم صد در صد قانون را اجرا کردیم و هم هنرمندانه و هوشمندانه به گونه‌ای عمل کردیم که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت که ایران نمی‌خواهد همکاری نکند. اگر کسی بخواهد این توافق بین دولت ایران و آژانس را مخدوش کند در زمین دشمن بازی کرده و اینجا معلوم است اهداف دیگران اجرا و عمل می‌شود.

ارک – جای تعجب دارد که قوه مقننه بدون توجه به مصالح عمومی، دولت را متهم می نماید و به دادگاه می کشاند.

 

*ایسنا – طی چند روز اخیر موضوع اعطای حق خروج زنان از کشور با ممنوع الخروج شدن سرمربی تیم ملی اسکی آلپاین زنان از سوی همسرش داغ شده است. مشکلی که سالهاست زنان ایرانی با آن درگیرند و تنها زمانی نقل محافل و سخنان مسئولان می‌شود که ملی‌پوش خانمی برای خروج از کشور دچار مشکل شده است.

ارک- گویا اصلاح قوانین در بعضی موارد به تنهائی باصلاح عملی امور منتهی نمی شود. باور این است که، بخشنامه های صادره در خصوص اصلاح قوانین باید از صراحت و صلابت کافی برخوردار شوند.

 

*وزیر ارتباطات گفت: بالا بردن قیمت اینترنت ضدتوسعه و ضدعدالت است و در شرایط فعلی که مردم درگیر بیماری کرونا هستند، فضای مجازی به قول برخی از دوستان قوت غالب است.به گزارش ایسنا، جواد آذری جهرمی در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه) هیات دولت در پاسخ به این پرسش که آیا تعرفه اینترنت گران میشود، اظهار کرد: به هیچ‌وجه اینترنت گران نمی شود.

وی ادامه داد: اگر می‌خواستیم اجازه گران شدن اینترنت را بدهیم، همان موقع که قیمت را دو برابر افزایش دادند، مخالفت نمیکردیم، اما دولت با مصوبه محکمی،اجازه افزایش قیمت اینترنت را نداد.

ارک – احتمالا با افزایش قیمت ها در خیلی از موارد دیگر، امکان مقاومت وجود دار. لذا بررسی وتوجه بیشتر به  تبعات منفی افزایش ها قیمت ها ضروری می باشد.

 

 

 

 

 

 

 

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا