نقد اخبار نوشته *م.گونش

ظواهر  نشان می دهد که آذربایجان از صنایع مس بهره مطلوب نمی برد. فقط مردم اهر واستان با نام این صنعت دلخوش هستند. حتی وقتی یکی از استانداران گفته بود که شرکت مس سونگون در بانک های تبریز  حساب هم ندارد. 

*ایسنا- آذربایجان شرقی فرماندار اهر بر ضرورت اجرای عملیات فاز دوم توسعه مس انجرد این شهرستان تاکید کرد.رسول خدابخش در بازدید از سد باطله، تجهیزات و قسمت‌های مختلف مجتمع مس انجرد اهر، اجرای عملیات فاز دوم و توسعه این مجتمع را یکی از مطالبات جدی مردم و مسئولان شهرستان عنوان کرد و افزود: امید است با عملیاتی شدن این طرح، شاهد اشتغال جمع قابل توجهی از جوانان منطقه در این مجتمع بزرگ معدنی باشیم.

ارک – ظواهر  نشان می دهد که آذربایجان از صنایع مس بهره مطلوب نمی برد. فقط مردم اهر واستان با نام این صنعت دلخوش هستند. حتی وقتی یکی از استانداران گفته بود که شرکت مس سونگون در بانک های تبریز  حساب هم ندارد.

 

*ایسنا – آذربایجان شرقی رییس اداره حفاظت محیط زیست ملکان از کشف و ضبط یک دستگاه خودرو نیسان حامل درختان گز در این شهرستان خبر داد.

مجید صابری در این خصوص اظهار کرد: ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان در حین عملیات گشت و کنترل موفق به دستگیری عامل قطع غیرمجاز درختان در تالاب قره قشلاق شدند.

ارک – برای حفظ درختان باغات و جنگلهای
آذربایجان، باید سیستم اخذ مجوز برقرار کرد و در این سیستم قطع غیر مجاز درختان را  معادل جرایم سنگین تعریف نمود.

 

* ایسنا-آذربایجان شرقی فرمانده انتظامی شهرستان بناب از کشف ۴۰ تن گندم و جو قاچاق در این شهرستان خبر داد.

ارک-  تنبیهات قانونی مربوط به قاچاق باید با شدت  زیاد اجرا شود  تا متخلفین اقتصادی مهار شوند.

 

* رییس جمهور گفت: نفت یک صنعت بسیار مهم و عظیمی است که اگر یک روز شیر نفت و گاز بسته شود همه فعالیت‌ها متوقف می‌شود.

ارک – حاصل فعالیت صنعت نفت یا هر نوع فعالیت صنعتی و اقتصادی دیگر، وقتی قابل دسترسی می شود که روابط سیاسی بین دول و ملل دنیا عادی باشد. بنابراین بدون روابط تجاری عادی، امیدی به حل مشکلات اقتصادی نمی توان داشت.

 

* رئیسی گفت: حقوق عامه نباید حالت شکلی داشته باشد، روز گذشته روز حمایت از مصرف کننده را داشتیم، در بازار نگاه کنیم آیا این حمایت از مصرف کننده در بازار اتفاق افتاده است؟

ارک – نبود رقابت ، متخلفان بازار  را جسورتر کرده است. بازار بدون نظارت  برای افراد عادی
نمی تواند از گران فروشی، کم فروشی و بدفرشی  واحتکار  امن باشد.

 

*سخنگوی وزارت خارجه ایران: ما هیچ گفت و گوی دو جانبه ای با آمریکا نداریم و تا زمانی که آمریکا مسیر خود را اصلاح نکند تغییری در سیاست ایران ایجاد نمی شود.

ارک – گفت و گو بین آمریکا و ایران جزو امور سهل و ممتنع است. سهل است اگر ضرورت
گفتگو ها توسط زعمای طرفین قبول شود، ممتنع است تاوقتی که از محاسبات و ملاحظات پیچیده  دیرینه غمض عین نشود. مردم منتظر حل مشکلات ناشی از تقابل ها هستند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا