رتبه نخست اهر در اختراعات دانش‌آموزی آذربایجان شرقی

اهر- معاون آموزش و پرورش آذربایجان شرقی از رتبه نخست اهر در اختراعات دانش‌آموزی در این استان خبر داد و بر ضرورت حمایت از دانش آموزان نخبه شهرستان اهر تاکید کرد.

به گزارش ارک خبر،عاشور اکرمی صبح امروز در جشنواره تجلیل از نخبگان شهرستان اهر با قدردانی از فرماندار اهر در حمایت از آموزش و پرورش و فعالیت‌های این دستگاه گفت: همراهی نماینده مردم اهر و هریس نیز با آموزش و پرورش نشان‌گر هم‌افزایی و اتحاد مسئولان شهرستانی است.

وی، آموزش و پرورش را جعبه سیاه جامعه دانست و افزود: در حال حاضر آموزش و پرورش شهرستان اهر دوران طلایی را تجربه می‌کند که در این زمان و شرایط باید همکاران از این فرصت برای توسعه فعالیت‌های آموزش و پرورش نهایت استفاده را داشته باشند.

معاون آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی با اشاره به بیشترین اختراعات دانش‌آموزی آذربایجان‌شرقی متعلق به شهرستان اهر است، ابراز داشت: با راه‌اندازی مرکز رشد واحدهای فناور در شهرستان اهر؛ قطعاً در حفظ جایگاه این شهرستان در زمینه اختراعات دانش‌آموزی و تجاری‌سازی ایده‌های خلاقانه جوانان تأثیر بسزایی خواهد داشت.

اکرمی با تأکید بر این‌که بازده مثبت اقتصادی منافع جوانان و نخبگان برای جامعه بسیار بیشتر از میزان سرمایه‌گذاری است، یادآور شد: متأسفانه در زمینه کرسی‌های آزاداندیشی جوانان و دانشجویان کم‌کاری کرده‌ایم در حالی که گسترش کرسی‌های آزاداندیشی مورد تأکید مقام معظم رهبری است.

وی با ابراز نگرانی از افت جایگاه شهرستان اهر در کسب رتبه‌های برتر کنکور سراسری در رشته علوم انسانی گفت: تا ۳ سال قبل شهرستان اهر در کسب رتبه‌های برتر کنکور سراسری در رتبه علوم انسانی جایگاه اول تا سوم را داشت، ولی متأسفانه در چند سال اخیر در این حوزه شاهد افت بوده است.

معاون آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: میزان قبولی دختران در شهرستان‌های آذربایجان‌شرقی در کنکور سراسری بیشتر از پسران است، اما در شهرستان اهر پسران بیشتر از دختران در کنکور موفقیت کسب می‌کنند که نیاز به آسیب‌شناسی دارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا