راه‌اندازی مرکز رشد واحدهای فناور در شهرستان اهر

اهر- فرماندار شهرستان اهر از راه‌اندازی مرکز رشد واحدهای فناور در این شهرستان خبر داد و گفت: ایده‌های خلاقانه جوانان و نخبگان در مرکز رشد مورد حمایت قرار می‌گیرند.

به گزارش ارک خبر، رسول خدابخش صبح امروز در چهاردهمین جشنواره تجلیل از نخبگان شهرستان اهر با اشاره به اینکه توانایی از دانایی نشأت می‌گیرد، افزود: نخبگان و جوانان فردا مسئولیت اداره کشور را بر عهده خواهند داشت و لازم است تا از قبل نسبت به این‌که جمهوری اسلامی ایران از کجا به پیشرفت‌های امروز رسیده است.

فرماندار شهرستان اهر گفت: علم و دانش جوانان دانش‌آموخته ایرانی، بایستی در جهت گره‌گشایی از مشکلات مردم و کشور به‌کار گرفته شود و بر مسئولان وظیفه است تا زمینه فعالیت و بهره‌گیری از ایده‌های جوانان را فراهم کنند.

وی از راه‌اندازی مرکز رشد واحدهای فناور به منظور حمایت از مخترعان و مبتکران در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر خبر داد، یادآور شد: مرکز رشد واحدهای فناور به‌زودی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر راه‌اندازی می‌شود.

خدابخش با تأکید بر این‌که ایده‌های خلاقانه جوانان و نخبگان در مرکز رشد مورد حمایت قرار می‌گیرند، خاطرنشان کرد: تولیدات نخبگان و ایده‌های جوانان از فکر تا تجاری‌سازی حمایت می‌شوند و حتی تسهیلات نیز پرداخت می‌شود.

فرماندار شهرستان اهر اضافه کرد: درب فرمانداری شهرستان اهر به روی نخبگان، جوانان و دانش‌آموزان باز است و هر زمان که لازم باشد در خدمت جوانان و نخبگان هستیم.

وی از شکل‌گیری نهضت مدرسه‌سازی با مشارکت خیرین در مناطق محروم شهرستان اهر خبر داد، تأکید کرد: در طول یک‌ماه گذشته خیرین عملیات اجرایی ۶ باب مدرسه یک تا ۱۲ کلاسه را در مناطق محروم شهرستان اهر و روستاهای دورافتاده آغاز کرده‌اند.

دین اسلام به قشر فرهنگی و معلمان اهمیت ویژه‌ای قائل است

امام جمعه اهر نیز در این همایش گفت: توصیه‌های رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی این است که همه افراد مخصوصاً جوانان باید به این بیانیه توجه و تأمل خاص کرده و این بیانیه را سرلوحه عمل خود قرار دهند تا آینده درخشانی داشته باشند.

وی افزود: در فتح قله‌های علمی جامعه منتظر شما جوانان است استعداد جوان‌های ما بسیار بالاست و ظرفیت علمی آنها نیز بسیار قابل تقویت است.

آیت الله جواد حاجی‌زاده گفت: هر کشوری ظرفیت علمی بالایی داشته باشد پیشرفت خواهد کرد حضرت علی نیز می‌فرمایند العلم سلطان علم پادشاهی می‌آورد کارهای علمی با کارهای صنعتی بسیار فرق دارد جایگاه معلم بسیار مهم است همان کاری است که در بعثت اتفاق افتاد در انقلاب اسلامی هم اتفاق افتاد اما تنهایی کافی نیست اگر علم با معنویت اخلاق توأمان باشد پیشرفت‌های ارزشمند خواهد بود.

امام جمعه اهر اضافه کرد: نمونه‌ای از پیشرفت‌های جوانان ما را در مسائل هسته‌ای می‌توان دید و دین اسلام نیز دین علم و دانش و ارزش دادن به جایگاه علم و معلم و دانش‌آموز و دانشجو است.

وی بیان کرد: هر کشوری دارای نیروی انسانی اندیشمند دانشمند باشد پیشرفت خواهد کرد و نظام جمهوری اسلامی نیز نظامی نخبه دوست و نخبه پرور است و به علم و دانش اهمیت ویژه‌ای قائل است و تاکید رهبر معظم انقلاب نیز بر اهمیت و پیشرفت علمی است تا این اندازه که به جوانان با استعداد باید میدان داده شود تا کشور در تمامی جوانب و زمینه‌ها پیشرفت کند این پیشرفت‌ها و دانش دانشمندان ما نیز ذره‌ای از اقیانوس بیکران استعدادهای نیروی انسانی جوان است جوانان ما باید ناامیدی را کنار بگذارند و به خود و استعدادها و توانایی‌های خود ایمان داشته باشند.

پژوهش و دانش آشکارترین وسیله عزت و سربلندی کشور است

حاجی‌زاده ابراز داشت: علم و پژوهش و دانش آشکارترین وسیله عزت و سربلندی کشور است و روی دیگر دانایی توانایی است دنیای غرب به برکت دانش خود است که برای خود ثروت و نفوذ فراهم می‌کند و با این وجود در زمینه معنویات تهیدست است باید در نظر داشت که همه این پیشرفت‌ها در شرایط تحریم بوده است و این پیشرفت قابل توجهی است که باید خدا را شکر گفت و این راه طی شده با همین اهمیت‌ها زیر و تحت ولایت مقام معظم رهبری و تدبیر و بصیرت ایشان بوده است اما از قله‌های علمی فاصله داریم و باید با برنامه ریزی های کوتاه مدت و بلند مدت به این قله‌ها دست یابیم.

امام جمعه اهر با تاکید بر اینکه منطقه ارسباران؛ منطقه علم و دانش و فرهنگ پربار و فرهنگ دوستی است از نظر استعداد و توانایی هیچ کمبودی ندارد، یادآور شد: اما از این حرکت را آغاز کرده و با شتاب پیش می‌رویم ولی با این پیشرفت با سرعت بیشتری ادامه پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری نیز می‌فرمایند: اینجانب به دانشگاهیان و دانشجویان هشدار داده‌ام که با احساس مسئولیت بیشتر به مسیر ادامه دهند و توجه داشته باشند که سنگ بنای انقلاب را شهدا گذاشته‌اند بر اساس بیانات مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب می‌فرمایند: اگر امنیت نبود نمی‌توانستیم الان در کلاس‌های درس بنشینیم و تحصیل کنیم باید قدر این امنیت را دانست پرچم‌های موفقیت را مخصوصاً در زمینه‌های علمی برافراشت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا