سفرهای نوروزی به آذربایجان شرقی به صورت هوشمندانه مدیریت شود

معاون امور عمرانی استانداری آذربایجان شرقی با اشاره به مصوبات ستاد ملی کرونا در خصوص انجام سفرهای نوروزی، گفت: ضروری است سفرهای نوروزی به صورت هوشمندانه مدیریت شود تا وضعیت شیوع کرونا در استان تشدید نشود.

ارک خبر- جواد رحمتی روز شنبه در جلسه ستاد خدمات سفر اظهار کرد: براساس اعلام ستاد ملی کرونا سفر به شهرهای زرد ، آبی و سفید در ایام نوروز مانعی ندارد .

وی با بیان اینکه باید معیشت مردم مورد توجه جدی مسوولان قرار گیرد، افزود: به مشکلات هتل داران، رستوران داران، آژانس های مسافرتی و بسیاری از صنوف وابسته به گردشگری باید به صورت واقع بینانه نگریست.

رحمتی ادامه داد: برای حمایت از بخش خصوصی باید مهمانسراها و مراکز اقامتی دولتی در ایام نوروز تعطیل شوند و از پذیرش مسافر در مدارس نیز پرهیز شود.

وی ابا بیان اینکه تمامی شیوه نامه های بهداشتی در هتل های استان به خوبی رعایت می شود، افزود: ایجاد بازار اینترنتی برای فروش محصولات صنایع دستی توسط اداره کل میراث فرهنگی استان اقدام ارزشمندی است و کمک خوبی برای اقتصاد هنرمندان این حوزه است که باید بیشتر معرف شود.

وی تاکید کرد: در ایام نوروز بایستی بازرسی ها از مراکز اقامتی افزایش یابد تا در کنار نظارت بر نوع ارایه خدمات و برخورد مناسب با مسافران، رعایت شیوه نامه های بهداشتی نیز به صورت جدی پیگیری شود.

رحمتی با شاره به اینکه انتشار ویروس کرونا در اماکن پرتجمع بالاست، گفت: ازدحام و تجمع مردم در بازارها و مراکز خرید باید مدیریت شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا