نرخ بیکاری در استان آذربایجان شرقی ۱۰ درصد است

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه نرخ بیکاری استان حدود ۱۰ درصد است گفت: نرخ بیکاری در میان اقشار مختلف جوانان، بانوان و تحصیلکرده‌ها متفاوت است ولی به صورت میانگین بیکاری ۱۰ درصدی است.

ارک خبر- داود بهبودی در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به اینکه یکی از دغدغه‌های مردم و رسانه‌ها، ارزیابی شاخص‌های کلان اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی استان و جایگاه ما در کشور است اظهار داشت: در کشور ۳۱ استان داریم که به تناسب شاخص‌های مختلف رتبه‌بندی شده‌اند.

وی با بیان اینکه نمی‌توان انتظار داشت که یک منطقه در همه شاخص‌ها رتبه نخست یا هر رتبه دیگری داشته باشد، افزود: معتقدیم باید استان آذربایجان شرقی در میان سایر استان‌ها رتبه قابل قبولی داشته باشد و به جایگاه در شان خود برسد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه استان ما ۲٫۸ درصد سرزمین را در اختیار دارد گفت: رتبه یازدهم وسعت را داریم که در صورت تغییر جغرافیای سیاسی، این وسعت کمتر یا بیشتر می‌شود.

وی استان آذربایجان شرقی را جزو مناطق پرتراکم جمعیتی کشور دانست و ابراز داشت: ۴ میلیون جمعیت داریم که رتبه ۶ جمعیتی کشور، با سهم ۴٫۹ درصدی است.

بهبودی با تاکید بر اینکه جمعیت استان با مهاجرت مثبت و منفی و تحرکات جمعیتی سایر استان تحت تاثیر قرار می‌گیرد خاطرنشان کرد: پیش‌بینی ما برای سال ۱۴۰۰ رتبه ششم جمعیتی کشور است.

وی نرخ بیکاری استان آذربایجان شرقی را کمتر از میانگین کشوری عنوان کرد و افزود: بخشی از آن ناشی از فرهنگ کار مردم و بخشی هم به خاطر فعالیت بخش خصوصی و دلیل دیگر هم مهاجرت برای یافتن کار است در حالی که در برخی استان‌ها بیکاری ۳۰ درصدی دارند ولی برای یافتن کار مهاجرت نمی‌کنند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه نرخ بیکاری استان حدود ۱۰ درصد است گفت: نرخ بیکاری در میان اقشار مختلف جوانان، بانوان، تحصیلکرده‌ها و غیره متفاوت است ولی به صورت میانگین، بیکاری ۱۰ درصدی داریم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا