آبرسانی به ۱۱۰ روستا استان اصفهان در قالب پویش هر هفته الف-ب ایران

به گزارش ارک خبر:پروژه آبرسانی  به ۱۱۰ روستای استان اصفهان با جمعیتی بالغ بر ۹۳ هزار و ۷۷ نفر، به صورت ویدئو کنفرانس با حضور وزیر نیرو، مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب و معاون عمرانی استانداری اصفهان، در هفته ۴۴ پویش الف- ب ایران، مورد بهره برداری قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان در مراسم آبرسانی به برخی روستاهای استان در قالب پویش هر هفته الف- ب ایران گفت: در قالب این طرح  در ۹ روستای کنهگان، ولدخانی، رهیز، شیبانی در سمیرم ، لوتری در کوهپایه ، هوک، محمدی شهرضا و مکدین علیا در فریدونشهر وخرم آباد در  اردستان شبکه آب احداث شد و جمعیتی بالغ بر هزار و ۹۶۷ نفر در این روستاها از آب شرب سالم و بهداشتی برخوردار شدند.

هاشم امینی با اشاره به حذف آبرسانی سیار به روستاها در استان اصفهان  عنوان کرد: با یکپارچه سازی آبفا شهری و روستایی، فاصله خدمات رسانی به روستاها نسبت به شهرها بسیار کاهش یافته و این خدمات به سرعت در حال اجرا است به طوریکه ۲۳ خدمت آبفا در تمام حدود هزار روستای استان ارائه می گردد.

مدیرعامل آبفا اصفهان افزود: طرح ۱۰۰-۳۰۰ با هدف حذف آبرسانی سیار، کاهش پرت آب و ۳۰۰ کیلومتر لوله گذاری آب در ۱۰۰ روستا از آذر ماه آغاز شده ، اسفند ماه به پایان می رسد و در پویش فصل بهار افتتاح می گردد.

امینی تصریح کرد: با اعتباری بالغ بر ۳۹۰ میلیارد تومان و از طریق انعقاد قرار داد بیع متقابل با سرمایه گذاری بخش خصوصی، اجرای شبکه فاضلاب ۲۲ روستا در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: در قالب پویش هر هفته الف-ب ایران آبرسانی سیار در ۸ روستای  لوتری، دلگشا، مزرعه یزدی، شیدآباد، ورتون  و کردآباد در کوهپایه، نماگرد در فریدن و علی آباد گچی در دهاقان  حذف می شود   و آب شرب سالم و بهداشتی جمعیتی بالغ بر هزار و ۸۹۶ نفر در این روستاها از طریق منابع محلی مانند چاهها و چشمه ها به صورت پایدار تامین می شود.

مدیرعامل شرکت آبفا استان اصفهان به بهره مندی ۲۵ روستا از طرح آبرسانی اصفهان بزرگ پرداخت واظهار داشت: با اجرای ۵۵ کیلومتر خطوط انتقال و توزیع، ۲۵ روستا در گلپایگان، لنجان، مبارکه،کوهپایه و دهاقان از طرح آبرسانی اصفهان بزرگ و تاسیسات آبرسانی در شهرها بهره مند شدند.

امینی با اشاره به طرح آبرسانی به ۱۱۰روستا در ۱۵ شهرستان در استان اصفهان خاطرنشان ساخت: با اجرای ۵۵ کیلومتر خطوط انتقال و ۹۵ کیلومتر اصلاح و توسعه شبکه توزیع،  ۵۵ لیتر برثانیه به ظرفیت جدید تامین آب شرب، از طریق منابع جدید  محلی  و بهره مندی از دیگر منابع افزوده شد که بالغ بر ۲۵۵ میلیارد ریال هزینه در بر داشته است.

مدیرعامل شرکت آبفا استان اصفهان در ادامه اظهار داشت: به منظور اجرای این پروژه، ۱۵۰ کیلومتر لوله گذاری آب ،  ۷ باب مخزن در اردستان، سمیرم، فریدن، فریدونشهر و کوهپایه و یک فقره ایستگاه پمپاژ در کوهپایه  با ظرفیت ۶ لیتر برثانیه احداث و در مدار بهره برداری قرار گرفت.

امینی با بیان اینکه در۶۰ روستا، ۱۵۰ کیلومتر اجرای خطوط انتقال، اصلاح و توسعه شبکه توزیع آب، عملیاتی شد تصریح کرد: این روستاها در اصفهان، گلپایگان، لنجان، مبارکه، فریدن، فریدونشهر، فلاورجان،کوهپایه، چادگان، سمیرم، شاهین شهر، شهرضا، خوانسار، دهاقان، اردستان، تیران و کرون و ورزنه قرار دارند.

وی ادامه داد: با اجرای طرح آبرسانی به ۱۱۰ روستا در استان اصفهان ۲۹ هزار و ۹۸۶ خانواره از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی به صورت پایدار بهره مند شدند.

معاون عمرانی استاندار عنوان کرد: یکی از مهم ترین چالش های استان اصفهان کم آبی است که به منظور غلبه بر این چالش و کاهش تبعات آن در استان، در  برنامه سازگاری با کم آبی ۵۵ برنامه در کارگروه مصرف بهینه آب در بخش صنعت، شرب و کشاورزی تدوین شده است.

حجت الله غلامی با تاکید بر لزوم احیای زاینده رود عنوان کرد: تامین آب شرب روستاها یکی از اقدامات مهمی است که شرکت آبفا استان اصفهان با افتتاح این پروژه، به خوبی آن را عملیاتی نموده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا