بازهم کلاهبرداری با شیوه ارسال رسید جعلی

به گزارش ارک خبر: رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان، از دستگیری فردی که با ارسال رسید جعلی به فروشندگان کالا در سایت دیوار از آنان کلاهبرداری می کرد خبر داد.

سرهنگ” حسین تُرکیان” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر کلاهبرداری از وی با شیوه ارسال رسید جعلی ، موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی استان اصفهان قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات صورت گرفته از فرد شاکی مشخص شد وی اقدام به درج آگهی کالایی در سایت دیوار کرده و پس از آن فردی با وی تماس گرفته و در هنگام دریافت کالا اقدام به ارسال رسید موفق پرداخت وجه به گوشی شاکی می کند اما وی پس از بررسی حساب بانکی خود متوجه می شود که هیچ پولی به حسابش واریز نشده است.

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان تصریح کرد: کارآگاهان در حال تحقیق بر روی این پرونده بودند که ۴ نفر دیگر نیز که با همین شیوه از آنان کلاهبرداری شده بود به پلیس آگاهی مراجعه کرده و اعلام شکایت کردند.

این مقام انتظامی بیان داشت: سرانجام با بررسی های علمی و تخصصی و بکارگیری یک سری اقدامات هوشمندانه و پلیسی مکان های تردد فرد کلاهبردار ردیابی و پس از شناسایی مخفیگاه وی، در عملیاتی ضربتی دستگیر و به ۵ فقره کلاهبرداری از طریق برنامه رسید ساز جعلی که ارزش این کلاهبرداری ها برابر اعلام کارشناسان ۴۳۵ میلیون ریال بود اعتراف کرد.

سرهنگ تُرکیان با بیان اینکه طی روزهای اخیر با پرونده های متعددی در زمینه کلاهبرداری از شهروندان با برنامه رسید ساز جعلی مواجه هستیم به شهروندان در خصوص این نوع از کلاهبرداری ها هشدار داد و گفت: به شهروندان توصیه می کنیم قبل از تحویل کالا به خریداران از واریز شدن وجه به حساب خود مطمئن شوند و به صرف ارسال پیامک بر روی گوشی خود اکتفا نکنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا