استقرار سیستم جامع کنترل کیفی قطعات یدکی در شرکت فولاد مبارکه

به گزارش ارک خبر:با استقرار سیستم جامع کنترل کیفی قطعات یدکی در شرکت فولاد مبارکه، از این پس کلیه فعالیت‌ها و فرایندهای مربوط به این امور به‌صورت الکترونیکی انجام می‌گردد. به‌طوری‌که فعالیت‌های داخل سازمان در بستر سیستم is-suit و فعالیت‌های خارج سازمان در بستر سیستم CRM (ارتباط با مشتریان) بدون هیچ‌گونه خطای انسانی انجام می‌شود.

رئیس واحد کنترل کیفی فولاد مبارکه در تشریح اهمیت اجرای این پروژه گفت: تا پیش از استقرار این سیستم کلیه مراحل و فرایندهای کاری مربوط به این واحد در داخل و خارج سازمان به‌جز بخش کوچکی، توسط نرم‌افزار داخلی انجام می‌شد و بخش اعظم فعالیت‌ها به‌طور کلی به‌صورت دستی و توسط مدارک کاغذی انجام می‌شد.

رسول محبوب مهم‌ترین مزایای اجرای این پروژه را به شرح ذیل برشمرد:

۱-جامع بودن سیستم به‌نحوی‌که کلیه مراحل پروسه کنترل کیفی را تحت پوشش قرار می‌دهد؛ ۲- پویا بودن سیستم به‌منظور اینکه هرگونه تغییر دیتا در تمام سیستم اعمال می‌گردد؛ ۳- ایجاد ارتباط الکترونیک مستقیم بین SMQ، خرید، مشاوران بازرسی و سازندگان؛ ۴- ایجاد سیستم متمرکز مدیریت کالا؛ ۵- دسترسی سریع و به‌موقع به اطلاعات؛ ۶- هماهنگی داخل و بیرون سازمانی؛ ۷- سرعت و چابک سازی در فعالیت‌های مرتبط با SMQ؛ ۸- ایجاد مستندات الکترونیکی با سطوح دسترسی امن؛ ۹- استفاده بهینه از منابع انسانی و تفکیک وظایف؛ ۱۰- استفاده بهینه از ظرفیت سازمانی و مشاوران بازرسی؛ ۱۱- مدیریت درخواست کارها و دستورکارهای بازرسی؛ ۱۲- مدیریت عملیات بازرسی توسط بازرسان و سازندگان؛ ۱۳- مدیریت مغایرت‌های ارجاع شده به واحد SMQ؛ ۱۴- مدیریت اعلامیه ورودی‌های ارجاع شده به SMQ؛ ۱۵- مدیریت صورت‌وضعیت.

وی به بار نشستن این پروژه را دستاوردی بزرگ برای شرکت دانست و در همین خصوص از همکاری و تلاش واحدهای کنترل کیفیت قطعات یدکی (SMQ)، سیستم‌های اطلاعاتی یکپارچه، مدیریت و کارکنان شرکت ایریسا و سایر همکارانی که به انحای مختلف در این راستا یاری‌رسان پروژه بودند، تشکر و قدردانی کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا