سال مهمی برای کاراته در پیش است/ دو تیم قدرتمند را آماده می‌کنیم

سرمربی تیم ملی کاراته گفت: سال ۱۴۰۰ با توجه به برگزاری رقابت‌های المپیک، قهرمانی جهان و قهرمانی آسیا سال مهمی برای کاراته ایران است.

به گزارش ارک خبر،سید شهرام هروی که آخرین بار بهمن ماه گذشته با رسانه‌ها گفتگو کرده بود، بعد از نزدیک به ۱۴ ماه سکوت خود را شکست و از شرایط و وضعیت تیم ملی سخن گفت.

سید شهرام هروی سرمربی تیم ملی کاراته در گفت و گو با روابط عمومی فدراسیون کاراته اظهار داشت: سال جدید را خدمت مردم عزیز ایران به ویژه خانواده بزرگ کاراته تبریک عرض می‌نمایم. امیدوارم در سال جدید ویروس کرونا از بین برود و تمام مردم دنیا به زندگی عادی خود بازگردند.

وی در خصوص برگزاری رقابت‌های قهرمانی کشور انتخابی تیم ملی بزرگسالان و ورود نفرات منتخب به اردوی تیم ملی کاراته عنوان داشت: خدا را شکر فرصتی فراهم شده است تا مسابقات قهرمانی کشور انتخابی تیم ملی دوباره برگزار شود و تمامی مدعیان ورود به اردوی تیم ملی کاراته در این مسابقات توانایی‌های خود را به نمایش بگذارند. حضور تمامی بازیکنان به غیر از ۶ بازیکن اعلامی در این مسابقات الزامی است.

سرمربی تیم ملی کاراته مردان ایران در تشریح ورود بازیکنان از مسابقات قهرمانی کشور به اردوی تیم ملی گفت: نفرات اول مسابقات قهرمانی کشور در اوزان شش گانه مستقیم وارد اردوی تیم ملی خواهد شد. در تاریخی که متعاقباً اعلام خواهد شد، انتخابی دوم ورود به اردوی تیم ملی برگزار و در این مسابقات نیز نفرات دوم و سوم هر وزن به همراه نفرات منتخب برگزیده کادر فنی از قهرمانی کشور، به رقابت خواهند پرداخت.

سرمربی تیم ملی کاراته تصریح کرد: پس از پایان مرحله دوم انتخابی، مجدداً نفرات قهرمان به صورت مستقیم جواز حضور در اردوی تیم ملی را دریافت خواهند کرد. در انتهای این مرحله نیز حداکثر ۶ بازیکنی که موفق به جلب نظر کادر فنی شوند به اردو دعوت خواهند شد و ما مرحله اول اردوی تیم ملی را حداکثر با حضور ۲۴ بازیکن برگزار خواهیم کرد.

هروی با تاکید بر اینکه ملاک کادر فنی برای حضور بازیکن در اردوی تیم ملی مسابقات قهرمانی کشور خواهد بود، گفت: ملاک حضور بازیکنان برای ورود به اردوی تیم ملی مسابقات قهرمانی کشور خواهد بود و فقط بازیکنانی شانس حضور در اردوی تیم ملی را خواهند داشت که در این مسابقات به رقابت با رقبای خود بپردازند.

وی با اشاره به اهمیت سال جاری برای ورزش کشور و کاراته عنوان کرد: سال ۱۴۰۰ با توجه به برگزاری رقابت‌های المپیک، قهرمانی جهان و قهرمانی آسیا به نوعی برای ما سال ۱۳۹۷ را تداعی می‌کند. سالی که در آن تیم ملی کاراته در بازی‌های آسیایی اندونزی، قهرمانی جهان در اسپانیا و قهرمانی آسیا در اردن خوش درخشید. البته با این تفاوت که اهمیت مسابقات المپیک و اولین حضور کاراته در رویداد المپیک از بازی‌های آسیایی به مراتب بالاتر است.

سرمربی تیم ملی کاراته در پایان خاطرنشان کرد: با وجود اهمیت فوق‌العاده المپیک به هیچ عنوان قصد نداریم از حضور قدرتمند در مسابقات آسیایی کویت و جهانی امارات غافل شویم و سعی خواهیم کرد با توجه به پتانسیل بالای کاراته ایران در تمامی این رویدادها پرقدرت ظاهر شویم و موفق به کسب چهارمین قهرمانی پیاپی در جهان و آسیا شویم. از طرفی همانطور که در سال ۹۷ در مسابقات جهانی و آسیایی از ظرفیت بیشتر بازیکنان کاراته ایران استفاده کردیم و ترکیب تیم ملی در این دو رویداد در کمیته انفرادی با یکدیگر فرق می‌کرد، تلاش خواهیم کرد از ظرفیت و پتانسیل بالای کاراته ایران استفاده و در صورت امکان دو تیم مجزا به این دو رویداد اعزام کنیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا