هلال احمر آذربایجان شرقی ۳۵ هزار بسته معیشتی توزیع کرد

تبریز- مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان‌شرقی گفت: تاکنون ۳۵ هزار بسته معیشتی در سه مرحله توسط این جمعیت توزیع شده است.

به گزارش ارک خبر،حمید حسین‌پور با ارائه گزارشی از خدمات و فعالیت‌های جمعیت هلال احمر آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: جمعیت هلال احمر به تعبیر امام خمینی یک مؤسسه خیریه و عام المنفعه مردمی است که بدون حضور مردم، برنامه‌های آن به نتیجه نمی‌رسد.

وی ادامه داد: بزرگ‌ترین سرمایه ما اعتماد مردم است و ما گوهر گران بهای اعتماد عمومی را ارج نهاده و وظیفه خود را پاسداری از این گوهر می‌دانیم.

حسین پور، امداد رسانی به حادثه دیدگان را مهم‌ترین وظیفه این سازمان برشمرد و گفت: در طول سال ۹۹ از طریق شماره تلفن ۱۱۲ در جریان تعداد کثیری از حوادث قرار گرفته و با کمک سایر دستگاه‌های امدادرسان، اقدامات زیادی انجام دادیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی در خصوص معاونت داوطلبان این سازمان اظهار کرد: معاونت داوطلبان پلی بین توانِ توانمندان و نیازِ نیازمندان است که در سال ۹۹ با یاری خیّران اقدامات ارزشمندی در راستای تحقق فرامین رهبر معظم انقلاب در خصوص طرح کمک مومنانه انجام شد.

وی ادامه داد: در سه مرحله و در مجموع ۳۵ هزار بسته معیشتی به بیماران و خانواده‌های کرونایی در قالب طرح «فرشتگان رحمت» و «همای رحمت» توزیع و اهدا ۱۰ هزار واحد خونی در قالب طرح «حمایت ماندگار» نیز از طرح‌های دیگر جمعیت هلال احمر است.

حسین پور خاطرنشان کرد: در سال گذشته جشنواره ملی- فرهنگ هنری-ادبی «رفیق خوشبخت ما» در خصوص مقام شامخ شهید حاج قاسم سلیمانی برگزار شد که برگرفته از کلام نورانی رهبر انقلاب به مناسبت سالگرد شهادت سردار دل‌ها بود و پرداخت هنرمندانه‌ای به سیره این شهید و تطبیق آن با اصول جمعیت هلال احمر انجام شد که با استقبال خوب جوانان روبرو شد و حدود ۴۵ هزار اثر به دبیرخانه ارسال شد که به ۸۴ اثر برتر جوایزی داده شد.

وی، در خصوص طرح «خانه های هلال» نیز گفت: راه انداری خانه‌های هلال در بخش‌هایی که فاقد مرکز هلال احمر هستند، از دیگر اقدامات جمعیت هلال احمر بود که بالغ بر ۲۰۰ خانه هلال سال قبل ساخته شد و تلاش خواهیم کرد در سطح استان و در تمامی دهستان‌ها این خانه‌ها را راه اندازی کنیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی ادامه داد: با ابلاغ طرح شهید سلیمانی، جمعیت هلال احمر نیز به عنوان یکی از اعضای کمیته اصلی این طرح در راه مقابله با شیوع ویروس کرونا در قالب طرح ناظران و آمران سلامت، کارهایی از قبیل غربالگری و تب سنجی مخصوصاً در مبادی مرزی را انجام داد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا