سامانه بارشی امشب از آذربایجان‌شرقی خارج می‌شود

تبریز- رئیس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه صبح امروز شاهد بارش پراکنده برف در برخی نواحی استان بودیم، گفت: سامانه بارشی از اواخر امروز از استان خارج می شود.

به گزارش ارک خبر محمد امیدفر با بیان اینکه با خروج این سامانه دمای هوا امشب کاهش می‌یابد، افزود: از فردا تا روز چهارشنبه به تدریج دمای هوای استان به صورت نسبی تا ۶ درجه سانتی گراد افزایش می‌یابد.

وی اظهار داشت: در این مدت هوای استان صاف تا قسمتی ابری بوده و بعد از ظهر گاهی شاهد افزایش موقت ابر خواهیم بود و در برخی مناطق غبار محلی یا مه رقیق روی می‌دهد.

رئیس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: از فردا باد ملایم گاهی تا نسبتاً شدید در استان خواهد وزید و احتمال آسیب دیدن سازه‌های موقت و گلخانه‌ها، تابلوهای تبلیغاتی، سقوط اجسام از ساختمان‌های نیمه کاره و شکستن شاخه‌های درختان وجود دارد.

امیدفر، از کشاورزان و باغداران خواست به توصیه‌های کارشناسان جهاد کشاورزی استان در مواقع وزش باد شدید توجه کنند.

آذربایجان شرقی منطقه‌ای سردسیر و کوهستانی است و از لحاظ تقسیم بندی‌های اقلیمی جزو مناطق نیمه خشک به حساب می‌آید.

آب و هوای این استان به طور کلی سرد و خشک است ولی به علت تنوع توپوگرافیکی از اقلیم‌های متفاوتی برخوردار است.

این استان همواره تحت تأثیر بادهای سرد شمالی و سیبری و بادهای مرطوب دریای سیاه و مدیترانه و اقیانوس اطلس همچنین بادهای محلی متأثر از کوهستان‌های سبلان در شرق، سهند در غرب و جنوب غربی، رشته کوه‌های قره داغ در شمال، رشته کوه‌های تخت سلیمان و اربط در جنوب، ارتفاعات بزقوش در جنوب شرق و قوشاداغ در شمال شرق استان قرار دارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا