نگرانی از بابت تأمین گوشت مرغ مورد نیاز مردم اهر وجود ندارد

اهر- فرماندار شهرستان اهر با بیان اینکه مشکلی در تأمین گوشت مرغ مورد نیاز مردم اهر وجود ندارد، گفت: روزانه ۵ تا ۱۰ تُن گوشت مرغ وارد بازار اهر می‌شود.

به گزارش ارک خبر، رسول خدابخش شامگاه شنبه در بازدید شبانه از کشتارگاه صنعتی طیور در اهر اظهار داشت: کشتارگاه‌های طیور شهرستان اهر از زمان افزایش قیمت گوشت مرغ و کمبود در بازار؛ با همکاری جهاد کشاورزی و اداره صمت در تلاش برای تأمین گوشت مرغ مورد نیاز شهرستان اهر تلاش کردند.

فرماندار شهرستان اهر بر ضرورت تنظیم بازار و تأمین اقلام مورد نیاز شهروندان از جمله گوشت مرغ تأکید کرد و گفت: کشتارگاه صنعتی طیور اکبری، گوشت مرغ شهرستان‌های همجوار را نیز تأمین می‌کنند و از این بابت قدردان مدیران این کشتارگاه هستیم.

وی ابراز داشت: تأمین گوشت مرغ برای روزهای آتی از جمله ۱۳ فروردین‌ماه جزو مطالبات ماست و از مدیران کشتارگاه‌ها می‌خواهیم تا همانند روزهای گذشته اهتمام ویژه‌ای در تأمین گوشت مرغ مردم منطقه داشته باشند

خدابخش بابیان اینکه توزیع ۱۰ تُن گوشت گرم مرغ در اهر؛ توانست بخشی از تلاطم بازار بکاهد، افزود: امروز طی بازدیدهای انجام یافته گوشت مرغ در بازار به وفور یافت می‌شد و از طرفی تأمین نیازهای مردم که جزو اولویت‌هایمان است را بدون کم و کاست انجام می‌دهیم.

فرماندار شهرستان اهر با تأکید بر این‌که تاکنون تنها یک مرحله مرغ جهت توزیع به شهرستان اهر وارد شده است، گفت: اگر اجازه خروج مرغ زنده از اهر داده می‌شد؛ مشکلات در حوزه تأمین گوشت مرغ ارسباران مضاعف‌تر می‌بود.

وی با ذکر این‌که قیمت مصوب هر کیلو گوشت گرم مرغ ۲۳,۵۰۰ تومان است، بیان کرد: فروش گوشت مرغ بالاتر از نرخ مصوب، گران‌فروشی محسوب می‌شود.

فرماندار شهرستان اهر از تداوم نظارت بر نحوه تولید تا توزیع گوشت مرغ در شهرستان‌های ارسباران خبر داد، یادآور شد: در حدود ۵۰ هزار قطعه مرغ معادل ۱۳۰ تُن آماده کشتار و توزیع در شهرستان‌های اهر، کلیبر، ورزقان، هوراند، خداآفرین و هریس است.

وی با اشاره به این‌که طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده؛ به طور متوسط روزانه ۵ تا ۱۰ تُن گوشت مرغ در بازار اهر توزیع خواهد، خاطرنشان کرد: خوشبختانه با تدابیر و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته؛ گوشت مرغ مورد نیاز مردم اهر تأمین و روانه بازار می‌شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا