روند افزایشی شیوع کرونا نتیجه تعطیلات نوروزی است

تبریز- استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: وضعیت بیماری کرونا در استان در عین حال که روند افزایشی مختصری داشته، ولی در یک ماه گذشته ثابت بوده و این به دلیل تعطیلات نوروزی و شلوغی های آخر سال است.

به گزارش ارک خبر،محمدرضا پورمحمدی اظهار کرد: به طور قطع تا زمانی که واکسیناسیون به طور جامع انجام گیرد، به جز همکاری و همراهی مردم و رعایت پروتکل‌های بهداشتی راه حل دیگری برای کنترل شیوع کرونا وجود ندارد، از این رو از مردم تقاضا داریم همچون گذشته با جدیت و توجه بیشتر پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

پورمحمدی افزود: احتمال اینکه دورهمی ها و مسافرت‌ها روند ابتلاء به بیماری را افزایش دهد، بسیار بالاست و از مردم درخواست می‌کنیم همراهی بیشتری در رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی داشته باشند.

وی با اشاره به انجام واکسیناسیون همزمان با سراسر کشور در آذربایجان شرقی گفت: تاکنون کارکنان بهداشت و درمان، جانبازان، ساکنان خانه‌های سالمندان و آرامستان های آذربایجان شرقی در برابر کرونا واکسینه شده‌اند و از دیروز نیز واکسیناسیون پاکبانان شهرداری تبریز آغاز شده است.

استاندار آذربایجان شرقی افزود: سفرهای نوروزی به استان طبق گزارش پلیس راهور نسبت به سال گذشته که ابتدای شیوع بیماری بود و محدودیت‌های جدی اعمال شده بود، ۳۵ درصد افزایش یافته است.

وی ادامه داد: برای سفرهای هایی که توسط آژانس‌های مسافرتی انجام می‌شود، با شرط اطمینان از اینکه افراد ناقل بیماری نباشند، مجوز صادر شده و همچنین در سفر با هواپیما، اتوبوس و قطار نیز افزایشی داشتیم.

پورمحمدی با اشاره به اینکه تعداد بستری‌های کرونا در استان به ۳۸۰ نفر کاهش یافته بود، گفت: با توجه به اینکه ضریب انتشار بیماری و تعداد بستری‌ها در بیمارستان‌ها به ۴۶۰ نفر افزایش یافته است، بایستی بیش از پیش مراقب بود.

تاکنون بیش از هشت هزار نفر در آذربایجان شرقی در مقابل بیماری کووید ۱۹ واکسینه شده‌اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا