تمایل به سرمایه‌گذاری در گردشگری آذربایجان‌شرقی۲۰درصد افزایش دارد

تبریز- مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌شرقی گفت: به رغم شیوع کرونا، تمایل به سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری در استان ۲۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش ارک خبر، احمد حمزه زاده اظهار کرد: سال گذشته ۱۰۰ مورد موافقت اصولی در بخش‌های هتل سازی، مجموعه‌های مختلف، بوم گردی و واحدهای پذیرایی در استان صادر شده است در حالی که این تعداد در سال ۱۳۹۸، ۷۵ مورد بود.

وی افزود: ۹۲ طرح در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری آذربایجان شرقی به ارزش ۱۰ هزار میلیارد تومان فعال است و استان در این خصوص جزو سه استان برتر کشور در حوزه سرمایه گذاری در زیرساخت‌های گردشگری را داراست.

حمزه زاده یادآور شد: سال گذشته در حوزه مرمت آثار تاریخی ۱۵۰ کارگاه فعال مرمت دولتی و بیش از این تعداد توسط بخش خصوصی داشتیم که به صورت طرح‌های مشارکتی اجرا کردیم که به لحاظ کمیت و کیفیت جزو استان‌های برتر هستیم و در بخش طرح‌های مرمتی با ۵۵ مورد رتبه اول کشوری را کسب کردیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی ادامه داد: در حوزه صنایع دستی، ۲ شهر اسکو در چاپ باتیک و اهر در بافت ورنی به عنوان شهرهای ملی در این حوزه‌ها ثبت ملی شدند و ۱۰ مورد مجوز مجموعه داری و موزه خصوصی در تبریز صادر شد که تعداد این نوع مجموعه و موزه‌ها را به ۱۵ مورد افزایش داد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا