نقد اخبار روز *م.گونش

 

*ایسنا-آذربایجان شرقی رئیس پژوهشکده نفت و گاز دانشگاه صنعتی سهند با اشاره به احتمال وجود نفت در بخش‌هایی از آذربایجان شرقی گفت: طرح اکتشافی بررسی وجود هیدروکربن در آذربایجان شرقی بر عهده ‎ی پژوهشکده و دانشکده نفت و گاز دانشگاه صنعتی سهند است، شواهد و قرائن نشان می‌دهد که باید در برخی نواحی ازشهرستان بستان آبادو شهرستان سراب، هیدروکربن وجود داشته باشد.رئیس دانشکده نفت و گاز دانشگاه صنعتی سهند متذکر شد: نقشه‌ی احتمال وجود نفت در نقاط مختلف کشور سال‌ها قبل توسط زمین شناسان تهیه شده بودوبر اساس این نقشه بود که سراب و بستان آبادهم بر اساس شاخصه‌های زمین شناسی جزواین نقاط بشمار می‌آیند، ممکن است نفت در برخی جاها وجودداشته باشد،

ارک- سابق شایع بود که دشت مغان نفت دارد ولی قراربین شوروی و ایران مانع استخراج شده است. بهر حال امید نفت در منطقه باشد، استخراج عملی شود ولی مثل صنعت مس نباشد، که جز تخلیه معادن  تاثیر مثبتی دراقتصاد استان ندارد.

 

*ایسنا-آذربایجان شرقی رئیس پلیس راه آذربایجان شرقی از افزایش ۸۳ درصدی سفرهای نوروزی در تمامی محورهای مواصلاتی این استان از آغاز اجرای طرح نوروزی، خبر داد.

ارک – ظاهرا افزایش تعداد ابتلا به بیماری کرونا و مرگ ومیر اخیر در استان با افزایش مسافر رابطه دارد.

 

*ایرج شهین باهر گفت: نصب و جابجایی این المان که در چند روز اخیر باعث تشویش اذهان عمومی و ناراحتی برخی جانبازان عزیز و اهالی محترم فرهنگ و هنر شد و از طرفی نیز دستاویزی برای معاندان، مغرضان و دشمنان عظمت و فرهنگ غنی تبریز و مردمانش شد، قابل قبول نبوده و مستحق برخورد جدی با عامل یا عاملین آن است.

ارک – نصب المان پیانو خواه در نقطه اول یا نقطه دوم شهر تبریز، فی نفسه نشان از رشد مبتکرین اولیه آن دارد، که جای تقدیر و پشتیبانی دارد.

 

*گزارش ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی با تشکر از مردم برای مراعات پروتکل‌ها در سفرهای نوروزی گفت: برخی از مردم اصلأ سفر نرفتند و برخی هم در سفرها پروتکل‌ها را رعایت کردند. البته مجموع رفت‌وآمدهای قبل از عید و مابعد آن سبب شده که احتمالاً ما با یک مشکلی درشیوع کرونا مواجه شویم.وی افزود: الان هم در دو استان طبق بررسیهاموج چهارم آغازشده واگرمارعایت نکنیم این وضعیت میتواند درسایرنقاط کشورهم تکرار شود.

ارک- وضعیت فعلی بیماری کرونا در کشور نشان از وجود تفاهم ملی است. این روند برای بهبود اوضاع آینده ضروری است.

 

*براساس آخرین اعلام ستاد انتخابات کشور ثبت نام داوطلبین این انتخابات از روز سه شنبه مورخ ۲۱ اردیبهشت آغاز و تا پایان وقت اداری روز شنبه مورخ ۲۵ اردیبهشت به مدت ۵ روز ادامه می‌یابد.

ارک – امید است افراد نسبت به انتخاب شدن داوطلب نمایند که توان و شرایط لازم را داشته باشند.

 

*ایسنا – محمدرضا پورابراهیمی در گردهمایی مدیران ستادی و استانی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در کرمان اظهار کرد: توافق ۲۵ سال ایران و چین سند گویای پیروزی مقاومت مردم در برابر تحریم های آمریکا است و اتفاق مهمی است که باید مدتها قبل از این عملیاتی می شد.

ارک- بجای تعریف نامفهوم از توافق ۲۵ ساله ایران و چین بهتر است، مفاهیم آن بیان شود تا مردم از برکات آن آگاه گردند.

 

*سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در گفت‌وگویی ادعای مطرح شده از سوی معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا درباره مذاکرات بر سر توافق هسته ای در هفته جاری در وین و لغو تحریم‌ها برای بازگشت آمریکا به پایبندی به توافق هسته‌ای را رد کرد.

ارک- ممکن است مذاکره گام به گام مطرح نباشد ولی تا اینجا حرکت به سوی مذاکزه گام به گام عملی شده است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا