ضرورت توجه به نوسازی ناوگان اتوبوسرانی شهرداری تبریز

تبریز- رئیس شورای اسلامی شهر تبریز بر ضرورت توجه به نوسازی ناوگان اتوبوسرانی شهرداری تبریز تاکید کرد و گفت: باید در سال جدید در این موضوع اقدامات اساسی انجام شود.

به گزارش ارک خبر،شهرام دبیری صبح امروز یک شنبه در نخستین جلسه سال ١۴٠٠ شورای شهر تبریز گفت: اقدامات انجام‌گرفته در زمینه گلکاری و فضای سبز و جنگل کاری و پارک‌ها به خصوص در تفرجگاه عباس میرزا قابل تقدیر است و می‌توان گفت با گلکاری های اخیر روحیه نشاط و شادابی در شهر ایجاد شده است.

وی افزود: فوت پاکبان شهرداری تبریز را تسلیت می‌گوئیم و خواستار آن هستیم که مسائل ایمنی راهنمایی و رانندگی هم توسط شهروندان، هم پاکبانان و هم مجموعه شهرداری جدی تر گرفته شود.

دبیری ابراز داشت: در بحث نوسازی ناوگان اتوبوسرانی در مقایسه با سایر شهرها وضعیت مناسبی نداریم و ضروری است که در این حوزه اقداماتی جدی صورت بگیرد.

خط دو متروی تبریز بزرگ‌ترین پروژه شمال غرب در سال جاری است

شهردار تبریز نیز در این جلسه با اشاره به روند کاری پروژه قطار شهری تبریز گفت: خط دو متروی تبریز بزرگ‌ترین پروژه شمال غرب در سال جاری است.

ایرج شهین باهر از اخذ اوراق مشارکت ۶ هزار میلیارد ریالی خبر داد و گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته توسط شهرداری تبریز خوشبختانه توانستیم در آخرین روز سال گذشته، ۱۰ درصد بودجه سال ۱۴۰۰ را از طریق اخذ اوراق مشارکت ۶۰۰۰ میلیارد ریالی محقق کنیم.

شهردار تبریز با بیان اینکه بخشی از اوراق مشارکت به فروش رفته و بخشی دیگر طی روزهای آینده عرضه می‌شود، گفت: مقرر شده است از این مبلغ ۵,۰۰۰ میلیارد ریال برای خط دو قطار شهری تبریز و ۱,۰۰۰ میلیارد ریال برای نوسازی ناوگان اتوبوسرانی شهرمان هزینه شود.

وی همچنین گفت: با احتساب اوراق مشارکت جذب شده، شهرداری تبریز در سال ۱۴۰۰، حدود ۱۰ هزارمیلیارد ریال برای این پروژه هزینه خواهد کرد.

۱۴۰۰ سال حفظ هویت و فرهنگ و تاریخ تبریز است

عضو شورای شهر تبریز نیز در این جلسه گفت: سال ١۴٠٠، سال حفظ هویت و فرهنگ و تاریخ تبریز توسط شورای اسلامی شهر نامگذاری شده است.

شکور اکبرنژاد ادامه داد: امیدوارم دور ششم شورا و شهرداری مسائل فرهنگی را با این بودجه‌ای که در نظر گرفتیم جدی بگیرند. باید بحث کتابخوانی را در این چند ماه باقی مانده شورا جدی بگیریم.

وی افزود: همه ما باید دست در دست هم دهیم تا به بازشناسی محلات مختلف شهر و احیای محله‌محوری تبریز و بازارچه‌های محلی بپردازیم.

اکبرنژاد ابراز داشت: برای تقویت سرمایه اجتماعی در این شورا تلاش زیادی انجام شد. باید اعتماد مردم را با شفاف‌سازی امور به دست آوریم.

ضرورت مکانیزه کردن روند تنظیف معابر

دیگر عضو شورای شهر تبریز نیز در این جلسه گفت: مکانیزه کردن روند تنظیف معابر خواسته اعضای شورای شهر از مجموعه شهرداری است.

محرم محمدزاده ادامه داد: زیبایی‌هایی در شهر وجود دارد که از این بابت از شهرداری تشکر می‌کنم و امیدواریم چنین صحنه‌های زیبایی در همه جای شهر از جمله مناطق حاشیه‌ای نیز خلق شود.

فرج محمد قلیزاده دیگر عضو شورای شهر تبریز نیز در این جلسه گفت: امیدوارم که سال جدید، سالی پر خیر و برکت برای شهروندان باشد و شاهد امنیت و آرامش بیشتر شهروندان باشیم.

وی افزود: شورای پنجم به نظرم نمره قابل قبول دارد و در فرصت باقیمانده نیز باید نهایت استفاده را به خصوص در حوزه ساختار و عملکرد ببریم.

عبدالله تقی پور دیگر عضو شورای شهر تبریز نیز در این جلسه گفت: از خداوند خواستار رفع مشکلات معیشتی و اقتصادی و درگیری آحاد مردم و جامعه به ویروس کرونا هستیم.

وی ادامه داد: خواستار بررسی و تکمیل مصوبات انجام‌گرفته در سه سال گذشته هستم و باید در بخش‌هایی که اشتباهاتی داشتیم‌از مردم فهیم تبریز عذر خواهی کنیم.

وی گفت: کمیسیون خدمات بارها در زمینه ایمنی کار پاکبانان جلسه برگزار کرده اما باید گفت در هیچ نقطه دنیا در شریان اصلی از نیروی انسانی برای رفت و روب استفاده نمی‌شود.

تقی پور ادامه داد: در برنامه راهبردی، شهرداری موظف شده است نسبت به رعایت ایمنی کارگران اقدام و هرچه سریع‌تر ۱۵ دستگاه جاروب مورد نیاز را تهیه کند.

غلامحسین مسعودی ریحان دیگر عضو شورای شهر تبریز نیز در این جلسه گفت: کمیته‌ای برای پیگیری مصوبات شورای پنجم تشکیل شود و درصد اجرایی شدن مصوبات مشخص گردد.

وی افزود: خواهشمندیم به بحث نظارتی شورا توجه شود چراکه شورا و مجلس بدون نظارت تأثیرگذاری چندانی ندارد و باید در زمینه نظارت اقدامات مناسبی داشت.

کریم صادق‌زاده سخنگوی شورای شهر تبریز نیز در این جلسه افزود: با اشاره به نام‌گذاری سال جدید از سوی مقام معظم رهبری گفت: امیدوارم ما نیز در تحقق شعار سال اقدامات مناسبی انجام دهیم.

وی ادامه داد: در زمینه راه اندازی بیمارستان تأمین اجتماعی اقداماتی که باید انجام می‌گرفت انجام نشد که امیدواریم‌هرچه سریع‌تر این بیمارستان ساخته شود.

صادق زاده ابراز داشت: در خصوص اقدامات انجام شده برای کارگران تشکر می‌کنیم ولی این اقدامات کافی نیست که باید توجه جدی به خواسته‌ها و مسائل کارگری وجود داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا