نقد اخبار روز *م.گونش

 

*تولید داخلی- تولید داخلی نیازمند نقشه راه،  عوامل تولید (مواد اولیه، سرمایه، نیروی انسانی، تکنولوژی و بازار فروش داخلی و خارجی ) می باشد. بازار کار داخلی موجود است ولی بازار خارجی بدون داشتن روابط حسنه با کشور های جهان بوجود نمی آید. کارکرد با ظرفیت کامل مؤسسات نیازمند روابط خوب سیاسی و تجاری با کشور دیگر است.

 

* گرانی مرغ- گرانی ممکن است علل مختلف داشته باشد.  مدیریت علل گرانی به عهده تولید کنندگان،  مؤسسات ناظر و فروشندگان می باشد،  و اگر نیت اقدام باشد رصد قصور انجام شده مقدور است.  منتها در این میان مردم نیز می توانند با توقف موقت و هوشمند خرید در پائین آمدن تب گرانی مؤثر واقع شوند.  ولی این اراده در بسیاری ازمردم مشاهده نمی شود.

 

*شعار سال- عده ای از مسؤلین برای اجرائی شدن شعار سال اظهار نظر شعارگونه و بدون راه کار انجام می دهند.  پیشنهاد می شود، مسئولین دست بکار شوند و راه کارهای کارشناسی و عملی ارائه نمایند.

 

*ممنوعیت ملاقات در بیمارستانها- گویا بعلت افزایش ابتلا به به کرونا در بیمارستان امام رضا(ع) تبریز، ملاقات بیماران در این بیمارستان ممنوع شده است.  پیشنهاد می شود این روش تا زمان لازم در سایر بیمارستانها نیز رعایت شود یا به نوعی تعداد ملاقات ها کمتر شود،  تا در تقلیل ابتلا مؤثر واقع شود.

 

*مذاکره برجامی در وین- مذاکر غیرمستقیم باشد یا مستقیم مصلحت با اهالی مذاکره است.  بهر حال مقصد یکی است خواه در یک اطاق باش یا اطاقهای جداگانه و با واسطه امید است سالم به مقصد برسند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا