نقد اخبار روز *م.گونش

 

*دورهمی ها- مردم بویژه آنها که برخلاف انتظار، در تعطیلات عید به مسافرت رفته و احتمالا آلوده شده اند، اصولا باید بیش از دیگران از حضور در دورهمی ها خودداری کنند. به اینها باید گفت که به خودتان رحم نمی کنید لااقل به دیگران رحم کنید.

 

*اوراق مشارکت- شهرداری برای تامین بخش هایی از بودجه خودرا از طریق فروش اوراق مشارکت جذب کرده است. بالاخره کار پول می خواهد. ولی امید است در صرف بهینه و هوشمند  منابع مالی دقت بیشتری شود.

 

*کشف ماینر ها- گویا ایران بدلیل ارزانی قیمت برق، برای کشف و استخراج با صرفه بیت کوین، بیست و ششمین کشور محسوب می شود. این ارزانی نه بنفع ملی بلکه به نفع سود جویان داخلی و خارجی در این زمینه می باشد. حتما بهتر است اینکار نیز باید از روش های قانونی مشخص برخوردار شود.

 

*پروژه های فرا منطقه ای- پروژه های فرامنطقه ای در زمینه شهری و راه وپل سازی باعث ایجاد امکانات بیشتر شهری می شود و باید مورد حمایت وهدایت شهرداری و دولت قرارگیرد. ضمنا پیشنهاد می شود سایر نهادها نیز نسبت به معرفی پروژه های فرامنطقه ای و کشوری خود برای آگاهی عموم
اطلاع رسانی نمایند.

 

*انتخابات- ثبت نام انتخابات نمایندگان مجلس، انجام می شود. امید است مسئولین از حمایت آشکار و پنهان نامزدها پرهیز و نمایندگان نیز از مبالغه در تبلیغ که بوی عوام فریبی می دهد، خود داری نمایند.

 

*قاچاق کالا- قاچاق کالا، متاسفانه همیشه بوده و اگر باروش های فعلی و سابق برخورد شود، مسلما در آینده نیز خواهد بود. بخشی از  اقلام قاچاق مورد نیاز جامعه است که باید به طرق قانونی هدایت شوند. ولی اقلام غیر لازم بهیچ وجه حتی به رایگان نیز  نباید اجازه ورود پیدا کنند. برای جلوگیری از ورود اقلام غیر لازم مقررات شل و قابل انعطاف با نفوذ و پول کاری نمی توان کرد. علاوه بر این، مسئولین باید  در جلوگیری از قاچاق، بجای شعاردادن، روش های پیگیر، هوشمند و صادقانه اتخاذ نمایند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا