اهمیت حفظ ونشر فرهنگ مردم  *مدیرمسئول – محمّد اشراقی

فرهنگ مردم پایه و اساس فرهنگ و ادبیات کلاسیک بشمار می رود.

فرهنگ مردم پایه و اساس فرهنگ و ادبیات کلاسیک بشمار می رود. حفظ و نشر فرهنگ مردم از طریق ثبت و ضبط  و انتشار آداب، رسوم، باورها و روایت های جاری در ذهن و زبان مردم تحقق می یابد.

با اینکه فرهنگ ها در ذهن و زبان مردم جاری و ساری است ولی مرور زمان، از آفت های فرسایش و فراموشی آثار گرانبهای این حوزه از میراث ارزشمند بشری می باشد.

فرهنگ ها بمثابه آب حیات هویت و بخشی از تاریخ اجتماعی اقوام و ملل باید حفظ، احیا و با وسایل بروز،  جهت انتقال به نسل های آینده و خلق های همسایه باز نشر شوند.

اقوام و ملل مختلف برای شناخت همدیگر و توسعه و بهبود همزیستی مسالمت آمیز نیازمند کسب اطلاع از فرهنگ،  آداب و رسوم و ادبیات عامه و
کلاسیک یکدیگر می باشند.

همزیستی اقوام وملل در ترکیب مجموعه های اداری و سیاسی ریز و درشت کشورها با شناخت هم واحترام متقابل، بهتر و آسانتر تحقق می بابد.

همزیستی مناسب و عاری از درگیری و تشنج جاری در قرون متمادی اقوام و ملل موجود در ترکیب کشور ایران،  مرهون این نوع از شناخت و احترام متقابل می باشد. باور این است که هرگونه فعالیت فرهنگی در جهت حفظ فرهنگ های قومی و بازنشر آنها به استمرار این نوع همزیستی ارزشمند دیرینه کمک می کند و فعالیت های غرض آلود از طرف هر  افراد ، گروه ها و نهادهای تکسونگر، مخرب و مضر نظام همزیستی ملی محسوب می شود.

بنابراین وظیفه صاحبان ابزار های فرهنگی اقوام و ملل در زمینه حفظ و نشر فرهنگی مردم خطیر و ضروری می باشد.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا