حاشیه‌نشینی ۳۰ درصد جمعیت شهری اهر

اهر- فرماندار شهرستان اهر از حاشیه‌نشینی ۳۰ درصد جمعیت شهری اهر خبر داد و گفت: بانوان حاشیه‌نشین در معرض آسیب‌های اجتماعی نباید فراموش شوند.

به گزارش ارک خبر،رسول خدابخش صبح پنج شنبه در دیدار با مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌شرقی با اشاره به این‌که از توان علمی پژوهشگران و جامعه‌شناسان برای ریشه‌یابی آسیب‌های اجتماعی در اهر استفاده می‌کنیم، اظهار داشت: برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی نیاز به راهکارهای علمی محققان داریم، از این‌رو با پژوهشگران و محققان و جامعه‌شناسان همکاری آغاز کردیم تا با راهکار مناسب برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی اقدام کنیم.

فرماندار شهرستان اهر در ادامه بر مناسب‌سازی محیط برای معلولان و سالمندان در شهرستان اهر تأکید کرد و گفت: متأسفانه در برخی از ادارات امکان دسترسی معلولان به داخل وجود ندارد، اما بنده چون معتقدم باید پاسخگوی مطالبات معلولان باشم به همین خاطر شخصاً در صورت مراجعه معلولان به طبقه می‌روم تا درخواست معلولان را پیگیری کنم.

وی بابیان این‌که مناسب‌سازی محیط ادارات برای دسترسی معلولان در ساخت‌وسازهای جدید را در اولویت قرار داده‌ایم، ابراز داشت: مصوبات و بخشنامه‌ها نمی‌تواند محیط تردد معلولان را تسهیل کند، در حالی که باید به جای شعار؛ عملی اقدام کنیم.

خدابخش حمایت از بانوان هنرمند و کارآفرین سرپرست خانوار را از دیگر اولویت‌های دستگاه‌های دولتی عنوان کرد، گفت: بسیاری از بانوان سرپرست خانوار در شهرستان اهر هنرمندی‌هایی در زمینه صنایع‌دستی و تولید پوشاک دارند که شهرستان اهر را به بِرند تبدیل کرده است.

فرماندار شهرستان اهر از بهره‌گیری امکانات ادارات دولتی برای بهره‌مندی بانوان سرپرست خانوار در شهرستان اهر خبر داد، یادآور شد: در شهرستان اهر بانوانی داریم که تولیدات چرمی آن‌ها به کشورهای اروپایی نیز صادر می‌شود.

وی با تأکید بر این‌که فعالان صنایع‌دستی در حوزه سفال، معرق‌کاری، حکاکی بر روی مس و تولیدات چرمی توانایی برندسازی دارند، ابراز داشت: نزدیک به ۷ ماه می‌شود که در شهرستان اهر مسئولیت دارم و از زمان حضورم؛ توانایی بانوان اهری در حوزه‌های مختلف را دیده و باور دارم با حمایت از بانوان هنرمند، می‌توانیم کارآفرینان جدیدی را تربیت کنیم.

خدابخش بابیان این‌که حدود ۳۵ هزار نفر از جمعیت شهر اهر در مناطق حاشیه‌ای سکونت دارند، افزود: نباید نسبت به آسیب‌های اجتماعی بانوان ساکن در مناطق حاشیه‌ای شهر اهر بی‌تفاوت باشیم، در این میان لازم است تا حوزه خدمات‌رسانی اداره بهزیستی را متفاوت‌تر از اقدامات معمول ببینیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا