نقد اخبار روز *م.گونش

 

* راه آهن تبریز و میانه-گویا اعتبار ی بمبلغ ۱۵۰ میلیارد تومان به پروژه راه آهن میانه- تبریز در اسفندماه ۹۹ تزریق شده است. خبر خوبی است. ولی آیا نواقص پروژه با این رقم تکمیل می شود یا نه، امری است دیگر،  که مسئولین ذیربط باید  مورد توجه قرار دهند. تزریق تدریجی اعتبارات متاسفانه گاها بارضا موقت مسئولین و دیرکرد اجرای پروژه ها منتهی می گردد.

 

*گلزار شهدای ستارخان- کارهای مربوط به گلزار شهدای ستارخان،  گویا ۶٠درصد پیشرفت فیزیکی دارد.  در کنار این خبر خوب،  امیدوار است این پروژه بزودی تکمیل گردد.  درعین حال قابل توجه است که قبر خود ستارخان هم که در ری زیر پای زوار است نیاز به تعیین تکلیف دارد.  آیا بهتر نیست برای این شخصیت ملی- تاریخی آرامگاه خاصی بنا شود یا از زیر پای مردم به یکی از آرامگاه های مجاور منتقل گردد؟ یا حتی برای ارج گزاری بیشتر می توان در تبریز برای وی آرامگاهی تدارک دید؟. و با اینکار به مراکز توریستی تبریز هم اضافه می شود.

 

*محیط زیست-جایگاه محیط ‌زیست در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و همچنین سیاست‌های کلی نظام و چشم‌انداز بیست‌ساله کشور تدوین‌ شده است و رهبر معظم انقلاب در همین زمینه و در اجرای بند یک اصل ۱۱۰ قانون اساسی، سیاست‌های کلی محیط‌زیست را ابلاغ کرده‌اند. محیط زیست متاسفانه در بعضی موارد امری  غیر مهم و فرعی محسوب شده و شواهدی نیز  از تخریب های موقت و دائمی مؤسسات صنعتی در اخبار و گزارشها مشهود بوده که امید است دیگر تکرار نشود. البته معمولا  وجود قوانین مانع کم توجهی ها نمی شود لذا دقت نظر وعمل در امور مهم است.

 

*موج چهارم همه گیری- چرا وارد موج چهارم شده ایم،  مسئله مهمی است که باید ریشه یابی و روشن شود، تا دوباره در نتیجه عوامل ذیربط، دوباره  مشابه همین گرفتاری دیگر  تکرار نشود. خسارات جانی و مالی اپیدمی کرونا کمتر از جنگ نیست.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا