خط یک متروی تبریز اواسط سال آینده به بهره برداری می رسد

تبریز- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اهمیت پروژه متروی تبریز گفت: خط یک متروی تبریز اواسط سال آینده به بهره برداری می رسد.

به گزارش ارک خبر،جواد رحمتی صبح امروز سه شنبه در حاشیه بازدید از روند اجرایی پروژه خط دو قطار شهری تبریز، اظهار داشت: در طی سه سال گذشته پروژه قطار شهری تبریز به عنوان یکی از فعال‌ترین پروژه‌های شهری بوده است و دولت و شهرداری تلاش کرده است با عمل به تعهد ۵۰ درصدی خود در تحقق مسائل مالی سهم خود را ایفا کنند.

وی از قطار شهری به عنوان مهم‌ترین زیرساخت شهری نام برد و گفت: خوشبختانه با تلاش‌های صورت گرفته در طی سال‌های گذشته، شاهد به اتمام رسیدن خط یک قطار شهری تبریز در اواسط سال بعد خواهیم بود و در حال حاضر عملیات اجرایی خط ۲ نیز با جدیت در حال انجام است‌.

رحمتی از انتشار ۸۰۰ میلیارد تومان اوراق از محل‌منابع دولتی در دو سال گذشته برای ادامه عملیات پروژه خط دو قطار شهری تبریز خبر داد و گفت: بخشی از این اوراق به فروش رفته و طی هفته‌های آتی مابقی نیز منتشر خواهد شد.

فاز اول خط ۲ قطار شهری امسال راه اندازی می‌شود

ایرج شهین باهر، شهردار تبریز هم با بیان اینکه تلاش می‌کنیم فاز اول خط ۲ قطار شهری امسال راه اندازی شود، افزود: در مجموع امسال بیش از ۱,۰۰۰ میلیارد تومان فقط برای خط ۲ اختصاص می‌دهیم که این مبلغ از محل فروش اوراق مشارکت و نیز اعتبارات تزریقی شهردار ی تبریز تأمین می‌شود.

وی اظهار کرد: خط ۲ مترو بزرگترین پروژه شمال غرب کشور است و ما تلاش می‌کنیم به شکل جدی این پروژه را پیش برده و تسریع در اجرای آن را پیگیری کنیم.

مصطفی مولوی، مدیرعامل سازمان قطار شهری تبریز هم از تداوم ساخت و ساز در پنج ایستگاه به موازات حفاری تونل‌های خط ۲ متروی تبریز خبر داد و گفت: از مجموع ۸ ایستگاه فاز اول پروژه، ۵ ایستگاه در حال اجرا است.

مولوی ادامه داد: در حال حاضر یکی از دستگاه‌های حفاری از غرب پروژه (محدوده قراملک) تا خیابان قره‌آغاج را به طول ۷ کیلومتر را حفاری کرده و برای اتمام تونل فاز اول پروژه لازم است ۳ کیلومتر دیگر را حفاری کند تا به ایستگاه میدان دانشسرا برسد. TBM دوم نیز با طی حدود ۱۶۰۰ متر از شهرک باغمیشه تا ایستگاه میدان شهید فهمیده را حفاری کرده و با ادامه حفاری به ایستگاه میدان دانشسرا ختم خواهد شد.

وی گفت: فاز سوم تونل این پروژه (از شهرک باغمیشه تا میدان بسیج) نیز پس از اتمام عملیات حفاری یکی از دستگاه‌های حفار موجود، اجرا خواهد شد.

مولوی در خصوص مشکلات قراردادی پیمانکار این پروژه گفت: مشکل قراردادی پیمانکار خط ۲ که از بدو شروع این پروژه وجود داشت با تلاش و پیگیری دو ساله مجموعه سازمان قطار شهری اواخر سال ۹۹ حل شد و امیدوارم پیمانکار دیگر مشکل مالی برای انجام کار نداشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا