صادرات صنایع‌دستی شهرستان اهر به کشورهای اروپایی

اهر- فرماندار شهرستان اهر از صادرات تولیدات صنایع‌دستی بانوان اهری به کشورهای اروپایی خبر داد و گفت: از بانوان هنرمند اهری حمایت می‌کنیم.

به گزارش ارک خبر،رسول خدابخش صبح سه شنبه در آئین افتتاح خانه پته شهرستان اهر بر ضرورت حمایت از بانوان هنرمند و کارآفرین در حوزه‌های مختلف تأکید کرد و گفت: بانوان هنرمند و کارآفرین با تولید صنایع‌دستی؛ شهرستان اهر را به بِرند تبدیل کرده‌اند.

فرماندار شهرستان اهر افزود: شهرستان اهر در تولید محصولات چرمی از قبیل کیف و کفش و … حرف‌های زیادی برای گفتن دارد، این در حالی است که تولیدات چرمی بانوان اهری در کشورهای اروپایی مشتری داشته و مقصد صادرات است.

وی بابیان این‌که «اهر شهر ملی ورنی» تنها نباید عنوان شهر ملی را یدک بکشد، ابراز داشت: انتخاب شهر اهر به عنوان «شهر ملی ورنی» فرصتی مغتنم برای معرفی ظرفیت‌های هنر زیبای ورنی‌بافی اهر و ارسباران است که با هنرنمایی بانوان متبلور می‌شود.

خدابخش بر لزوم تقویت هنر فعالان حوزه صنایع‌دستی در شهرستان اهر تأکید کرد و افزود: هنر حکاکی بر روی مس در شهرستان اهر؛ یک جاذبه‌ی خاصی است که در کمتر شهرستانی در استان دیده می‌شود و این هنر نیازمند حمایت است.

فرماندار شهرستان اهر با اشاره به این‌که خانه پته‌دوزی برای اولین‌بار در شهرستان اهر دایر می‌شود، بیان کرد: قطعاً از هنرهایی همچون پته‌دوزی توسط بانوان هنرمند با ارائه تسهیلات حمایت می‌کنیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا