ورود پیش از موعد دام به مراتع آذربایجان‌شرقی ممنوع است

تبریز- رئیس اداره امور مراتع و بیابان اداره کل منابع طبیعی آذربایجان‌شرقی گفت: ورود پیش از موعد دام به مراتع ممنوع بوده و ماموران منابع طبیعی استان از ورود دام‌ها جلوگیری می کنند.

به گزارش ارک خبر، ابوالفضل مختاری با بیان اینکه این اقدام در راستای حفاظت مراتع صورت می‌گیرد افزود: زمان ورود دام به مراتع ییلاقی در آذربایجان شرقی از اوایل خرداد ماه هر سال آغاز می‌شود، بر این اساس نیروهای منابع طبیعی و آبخیزداری استان با حضور به موقع از ورود پیش از موعد دام به مراتع جلوگیری می‌کنند.

وی یادآور شد: امسال به علت کاهش میزان بارندگی‌ها مراتع وضع خوبی ندارند و ورود زودهنگام دام‌ها می‌تواند به مراتع آسیب جدی وارد کند، در شرایط فعلی گیاهان در مرحله رشد بوده و با ورود دام‌ها احتمال لگدکوب شدن گیاه خیلی زیاد است.

مختاری اضافه کرد: بر این اساس ورود زودهنگام دام به مراتع مناطق ییلاقی می‌تواند ضعیف‌تر شدن پوشش گیاهی این مراتع را در پی داشته باشد، به همین دلیل اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری امسال برنامه مدونی برای جلوگیری از ورود خارج از فصل چرا یا ورود زودهنگام دام‌ها به مراتع آذربایجان شرقی تهیه کرده است.

وی یادآور شد: به منظور پیشبرد اهداف طرح ارتقای اکوسیستم عرصه‌های طبیعی، طرح مدیریت چرا و کنترل دام همه ساله به‌عنوان یکی از اقدامات مهم حفاظتی در ایجاد تعادل دام و مرتع در مراتع آذربایجان شرقی اجرایی می‌شود که با توجه به شرایط موجود امسال با جدیت بیشتری پیگیری می‌شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا