تلاش برای ارتقای سطح تربیت و مهارت‌های حرفه‌ای معلمان

اهر- معاون آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی از تلاش برای ارتقای سطح تربیت معلم و ارتقای مهارت‌های حرفه‌ای معلمان خبر داد.

به گزارش ارک خبر،دانشگاه فرهنگیان (مرکز آموزش نیروی انسانی شهرستان اهر) به عنوان اولین دانشگاه فرهنگیان منطقه ارسباران صبح امروز یک شنبه با حضور محرم‌زاده نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی، خدابخش فرماندار شهرستان اهر، خدیوی رئیس دانشگاه‌های فرهنگیان استان و جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی در اهر افتتاح شد.

شایان ذکر است طی نشستی که در سالن مدیریت آموزش و پرورش اهر برگزار شد رضا یوسفیان به عنوان رئیس این مرکز معرفی شد.

عاشور اکرمی در آئین افتتاح اولین دانشگاه فرهنگیان منطقه ارسباران در شهرستان اهر با اشاره به این‌که سند تحول بنیادین؛ مبنای تمامی برنامه‌های آموزش و پرورش است، افزود: نیروی انسانی، زمینه تحول دستگاه تعلیم و تربیت بوده و دانشگاه فرهنگیان تربیت نیروهای فنی و تخصصی را بر عهده دارد.

معاون آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی ادامه داد: آموزش و پرورش تاکنون از راه‌های مختلفی اقدام به تأمین نیروی انسانی می‌کرد که حقیقتاً این نیروها از دانش حرفه‌ای برخوردار نبودند.

وی تصریح کرد: رویکرد دانشگاه فرهنگیان با سایر دانشگاه‌ها متفاوت است، چراکه دانشگاه فرهنگیان وظیفه تربیت معلمان پژوهنده را بر عهده دارد و چون این دانشگاه نیروهایی در تراز انقلاب تربیت می‌کند به دانشگاه تربیت‌محور معروف است.

اکرمی، ارتقای سطح تربیت معلم و ارتقای مهارت‌های حرفه‌ای معلمان را از مأموریت‌های اصلی دانشگاه فرهنگیان ذکر کرد و گفت: کارآموزی در حال حاضر تاج سر دانشگاه فرهنگیان است در حالی که دانشجویان حین تحصیل؛ کارآموزی را یاد گرفته و به دانش‌آموزان منتقل می‌کنند.

معاون آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: تأسیس دانشگاه فرهنگیان در شهرستان اهر منجر به ارتقای سطح آموزش و پرورش منطقه ارسباران می‌شود.

نبود نیروهای متخصص و متعهد از نقایص آموزش و پرورش است

رسول خدابخش نیز در این آئین افزود: از تمامی کسانی که برای تأسیس دانشگاه فرهنگیان در شهرستان اهر تلاش کرده و زحمت کشیده‌اند بر خود واجب می‌دانم تا از تک‌تک عزیزان تشکر و قدردانی کنم.

فرماندار شهرستان اهر با اشاره به این‌که تأسیس دانشگاه فرهنگیان از مطالبات جدی مردم و فرهنگیان اهری بود، گفت: نیروهای متخصص و متعهد آموزش و پرورش که از فرآیند قانونی جذب و به‌کارگیری نمی‌شد، در دستگاه تعلیم و تربیت این نقیصه خود را نشان می‌داد.

وی ادامه داد: تربیت نیروهای متخصص، فنی، متعهد و حرفه‌ای در دانشگاه فرهنگیان شهرستان اهر جزو مطالبات و نیازهای آموزش و پرورش است، چراکه آموزش و پرورش نهادی نیست تا به سادگی و بی‌تفاوت از کنار نیازمندی‌های آن عبور کنیم.

خدابخش تأکید کرد: اگر در آموزش و پرورش نیروهای متعهد و متخصص به درستی تربیت شوند؛ یقیناً این نیروها آینده کشور را تضمین خواهند کرد و حرکت شتابانده جامعه هیچگاه متوقف نمی‌شود و این نیروها باید در دانشگاه فرهنگیان تربیت یافته و وارد جامعه شوند.

فرماندار شهرستان اهر با تأکید بر این‌که دانشگاه فرهنگیان شهرستان اهر در زمان تأسیس برای تثبیت جایگاه و تربیت نیروهای متخصص و متعهد به حمایت نیاز دارد، ابراز داشت: نیروهایی که به هر نحوی جذب آموزش و پرورش می‌شوند؛ نقاط ضعف آنها در آینده دیده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: تحصیل دانشجویان در دانشگاه فرهنگیان شهرستان اهر شاید در ظاهر اهمیتی نداشته باشد، اما زمانی تأثیر مثبت دانشگاه فرهنگیان اهر دیده می‌شود که بتواند کمبود نیروی معلم را در منطقه ارسباران جبران کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا