نقد اخبار روز *م.گونش

 

*رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان این که بازار سرمایه در سال گذشته کمک بی‌نظیری در زمینه تامین مالی به دولت کرد، گفت: اگر بازار سرمایه نبود دولت ناچار به افزایش پایه پولی می‌شد.
بازار سرمایه دولت را از مصیبت بزرگ تورم نجات داد.

ارک- بیان فوق نشانگر اعتماد ملت به رهنمود های دولت می باشد.

قضیه پاسخ مثبت مردم به توصیه دولت نسبت به خرید سهام،  باید دولت را به مدیریت خوب بازار بورس و دور نگاه داشتن آن از ضرر دهی های کلان متعهد می سازد. اگر رهنمود های دولت ضرر دهی داشته باشد، در آینده از کارسازی بی بهره می شود.

 

* مزارع سبزی کاری تبریز در بخش غربی شهر که شامل محلات حکم آباد، قراملک و شنب غازان می‌شود، شاید تنها اثر ماندگار باغشهر تبریز از سال‌هایی باشد که زندگی ماشینی هنوز از سبزی و طراوت پیشی نگرفته بود. چندین نسل از باغبانان و کشاورزان تبریزی در این خاک‌ها کشت و زرع می‌کنند و تاکنون نیز بخشی از این اراضی برجا مانده و هویت سبز شهر را هرچند اندک حفظ
کرده‌اند.

ارک- حفظ فضای سبز تبریز، که روزی در حالت باغ شهریش واقعا باصفا بود،  دغدغه همه مردم و مسئولین شهری است.  البته درگفتار هم همه خواهان افزایش فضای سبز شهر هستند.  ظاهرا صاحبان  مزارع هم در این دغدغه شریک می باشند.  ولی آیا مردم می توانند املاک ذی قیمت خود را با نیت وامید حفظ فضای سبز برای شهروندان، در حالت مزارع وباغات کم در آمد، یا بی در آمد  اقتصادی نگهدارند؟ بنظر می رسد اگر مسئولین چنین  انتظاری  داشته باشند، امری غیر واقعی است. و در این حالت تاریخ اخیر نشان داده که سرنوشت زمین های زراعی و باغی درون  و اطراف شهر تبریز هم دچار سرنوشت نا مطلوب املاک و ابنیه قدیمی موجود در نواحی مختلف فرسوده شهر، گرفتار تخریب و آسیب های جدی خواهند بود. و به احتمال زیاد اکنون هم با مشکل بلاتکلیفی مواجه می باشند. لذا مسئولین استان و شهر از جمله شورای شهر و شهرداری تبریز، موظفند، ترتیبی اتخاذ کنند که مزارع و باغات دایر درون واطراف شهر تبریز، بنحوی عادلانه، از صاحبانشان خریداری شوند و مجددا با قول و قراری اقتصادی و تجاری با هدف دایر شدن  و برای بهره ور ماندن، به صاحبان اصلی یا افراد ذیصلاح دیگر واگذار گردند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا