شمار فوتی‌های روزانه کرونا در آذربایجان‌شرقی به ۲۰ نفر رسید

تبریز- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به سیر صعودی ابتلا به کرونا و مرگ و میر ناشی از آن در آذربایجان‌شرقی گفت: شمار فوتی‌های رورانه کرونا در استان از ۲۰ نفر فراتر رفت.

به گزارش ارک خبر،عباسعلی درستی افزود: تعداد بستری‌های کرونا در آذربایجان شرقی از حدود ۴۰۰ نفر در اوایل امسال به یک هزار و ۵۰۰ نفر افزایش یافته که نشان دهنده افزایش حدود چهار برابری است

وی یادآوری کرد: اوایل سال جاری تعداد فوتی‌های کرونا در آذربایجان شرقی نیز یکی دو نفر بود نفر بود که وضعیت فعلی نشان دهنده افزایش ۱۰ برابری این رقم است.

وی با بیان اینکه آمار کرونا در بخش ابتلاء، بستری و فوتی در آذربایجان شرقی همچنان صعودی است، اضافه کرد: تعداد بستری‌های بد حال کرونایی استان به ۱۳۰ نفر رسیده که فوق العاده خطرناک بوده و احتمال فوت این عزیزان بالاست.

درستی با اشاره به اینکه موارد جدید ابتلاء به کووید ۱۹ در استان نیز سیر صعودی دارد، گفت: اگر سهل انگاری و عادی انگاری بیماری ادامه یابد، در روزهای آینده با وضعیت به مراتب وحشتناک‌تری مواجه خواهیم بود و هر روز شماری از عزیزان مان را از دست خواهیم داد.

وی افزود: درمانی برای کرونا در کل دنیا موجود نیست و امیدی برای دسترسی همگانی به واکسن در کوتاه مدت وجود ندارد، لذا بهترین راهکار مدیریت و مقابله با شیوع کرونا ویروس، رعایت حداکثری دستورالعمل‌های بهداشتی توسط مردم عزیز است.

وی ادامه داد: اگر بالای ۹۰ درصد مردم دستورالعمل‌های بهداشتی را جدی نگیرند و به درستی رعایت نکنند، مدیریت بیماری کووید ۱۹ بسیار دشوار و تبعات ناشی از آن نیز دردناک خواهد بود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز با ابراز تأسف از اینکه ۳۰ تا ۴۰ درصد اصناف و مغازه‌ها و مردم دستورالعمل‌های بهداشتی را همچنان نادیده یا سهل می‌گیرند، هشدار داد که ادامه این روند نتایج ناخوشایندی به دنبال خواهد داشت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا