تعطیلی برای نمایندگان معنا ندارد/ مسائل حساس کشور را رصد می‌کنیم

سخنگوی هیات رئیسه مجلس گفت: تعطیلی برای نمایندگان مجلس معنایی ندارد و مسائل حساس کشور از رصد مجلس دور نخواهد ماند.

به گزارش ارک خبر،محمدحسین فرهنگی در حاشیه جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران درباره عدم برگزاری صحن علنی مجلس در هفته آینده، گفت: در روزهای اخیر درباره نحوه برگزاری جلسات مجلس و کمیسیون‌های تخصصی مطالبی مطرح شده که رئیس مجلس امروز توضیحاتی در این باره ارائه کرد و لازم است بنده هم توضیحات تکمیلی را در این باره مطرح کنم.

وی با بیان اینکه تعطیلی برای نمایندگان مجلس عملاً معنایی ندارد، افزود: نمایندگان همواره درگیر مسائل مختلف مجلس هستند و حتی زمانی که مجلس جلسه علنی ندارد، نمایندگان با جلسات متعدد و ارتباطات حضوری و غیرحضوری مسائل را پیگیری می‌کنند.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی متذکر شد: ما پیش بینی کرده بودیم نمایندگان از ۱۱ اردیبهشت ماه به حوزه‌های انتخابیه خود بروند که با توجه به اینکه اعلام شد هفته آینده هم پیک کرونا است و فضای کافی برای تشکیل جلسات کمیسیون‌های تخصصی مجلس وجود ندارد و فضای صحن علنی هم به گونه‌ای است که نمایندگان به یکدیگر نزدیک هستند این تصمیم اتخاذ شد که مجلس هفته آینده جلسه علنی نداشته باشد.

فرهنگی گفت: البته هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی جهت نظارت بر روند مذاکرات هسته‌ای، هیئت رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان برای بررسی آخرین وضعیت کرونا و هیئت رئیسه کمیسیون‌های اقتصاد و صنایع و معادن مجلس جهت نظارت بر عملکرد بازار در این مدت تشکیل جلسه می‌دهند و رئیس مجلس هم با آنان در تماس است و مسائل را پیگیری خواهد کرد و بر این اساس مسائل حساس کشور از رصد مجلس دور نخواهد ماند.

وی گفت: بر این اساس هفته آینده جلسات رسمی نداریم اما ارتباطات نمایندگان در مینه های مختلف گسترده است و اگر ضرورتی وجود داشته باشد جلسات آنلاین و حضوری هم انجام خواهد شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا