نقد اخبار روز *م.گونش

 

*ایسنا-آذربایجان شرقی: منطقه فسیلی مراغه که از آن به عنوان بهشت فسیل ایران و خاورمیانه یاد می‌شود، یکی از مهم‌ترین مراکز برای انجام پژوهش‌های دیرینه شناسی و محل مناسبی برای انجام تحقیقات در زمینه فسیل شناسی از سوی محققان داخلی و خارجی است، فسیل‌های این منطقه که تخمین زده می‌شود، عمری هفت الی ۱۲ میلیون ساله داشته باشند، لنگ هفت میلیارد تومان اعتبار هستند.

ارک- منطقه فسیلی مراغه با تفاصیلی که از سالها پیش شناسائی شده قابلیت سرمایه گذاری دولتی دارد. برای پیگیری جذب اعتبارات نیروهای اداری، فرهنگی و مالی باید همت بیشتر و  مستمر اعمال نمایند و کارهای انجام شده و قابل انجام را باطلاع عموم برسانند.

 

*ایسنا-آذربایجان شرقی، رئیس حوزه قضایی خواجه از کشف ۱۵ تن ذرت فاسد در شرکتی واقع در جاده تبریز- اهر خبر داد.سلمان لطفی با اعلام این خبر گفت: در پی اخبار و اطلاعات موثق واصله مبنی بر این که کارخانه تولید خوراک دام، اقدام به انتقال ذرت های فاسد به مقدار زیادی کرد است با دستور رئیس حوزه قضایی خواجه، پلیس آگاهی شهرستان هریس به همراه رئیس صمت و نماینده جهاد کشاورزی از کارخانه بازرسی کردند.

ارک- درگذشته مقدار زیادی ذرت غیر مجاز در خارج از گمرک وجود داشت. ظاهرا به نحوی بداخل وارد شده و بخشی از آن سر از هریس در آورده است. اگر بموقع بیرون از گمرک معدوم شده بود، امروز دیگرمزاحم قوه قضائیه نمی شد.

 

*ایسنا-آذربایجان شرقی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی از مرمت و بازسازی سفال باستانی سایت موزه عصر آهن خبر داد.

احمد حمزه زاده ضمن اعلام این خبرگفت: محوطه باستانی عصرآهن درزیرچندین متررسوبات و لایه‌های زمین‌شناسی قرار گرفته، گورستانی متعلق به عصر آهن و هزاره اول قبل از میلاد است که در کاوش‌های انجام شده گورهایی متعلق به عصرآهن حاوی اسکلتهای انسانی و ظروف سفالی،اشیاء تزئینی وفلزی واستخوانی از آن به دست آمده است.

ارک- آثار بدست آمده از گورستان عصر آهن، آنقدر گرانبها هستند که مراقبت از آنها، وظیفه خطیری برای موزه بشمار می رود. لذا برقراری امنیت این قبیل محلها ضرورت تام دارد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا