آغاز ثبت نام شرکت در کارآزمایی بالینی فاز سوم واکسن کرونای پاستور

ثبت نام شرکت در کارآزمایی بالینی فاز سوم واکسن کرونای انستیتو پاستور ایران آغاز شد.

به گزارش ارک خبر، واکسن کرونای نوترکیب کنژوگه که توسط انستیتو فینلای کوبا و با مشارکت انستیتو پاستور ایران تولید شده است، اکنون بعد از گذراندن موفق فاز ۱ و ۲، وارد فاز سوم کارآزمایی بالینی می‌شود تا پس از تایید نهایی در انستیتو پاستور ایران نیز تولید و واکسیناسیون عمومی با آن آغاز شود.

شرایط شرکت در این کارآزمایی دارا بودن سن: ۱۸ تا ۸۰ سال است.

افراد باید ساکن شهرهای اصفهان، بابل، بندرعباس، زنجان، ساری، کرمان، همدان، یزد باشند.

افراد باید دارای سلامت عمومی و بیماری‌های زمینه‌ای کنترل شده باشند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام به آدرس https://www.pasteurcovac.ir مراجعه کنند.

دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، دانشگاه علوم پزشکی بابل، دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، دانشگاه علوم پزشکی زنجان، دانشگاه علوم پزشکی مازندران، دانشگاه علوم پزشکی کرمان، دانشگاه علوم پزشکی همدان و دانشگاه علوم پزشکی یزد در این زمینه راهنمایی می‌کنند.

در این مرحله از کارآزمایی بالینی حداقل ۲۴ هزار نفر داوطلب مشارکت خواهند داشت.

یکی از بهترین و در دسترس ترین راه‌های کنترل پاندمی کرونا در ایران و جهان، تزریق واکسن مناسب است.

انستیتو پاستور ایران در طول صد سال گذشته پیشرو در دسترس قراردادن واکسن‌های موثر برای مردم ایران و جهان بوده است و اکنون نیز در شروع سده دوم فعالیت خود، در تعامل با انستیتو فینلای کشور کوبا، که از موسسات پیشرو واکسن سازی محسوب می‌شود، واکسن کرونای کنژوگه را برای بیماری کرونا در دست توسعه و تولید دارد.

برای دستیابی به این هدف، نیاز به بررسی اثربخشی و عوارض جانبی احتمالی این واکسن است که مراحل اول و دوم این بررسی در کشور کوبا بر روی بیش از ۱۰۰۰ نفر انجام شده است و پس از تایید مرحله سوم ارزیابی این واکسن، که به طور مشترک در ایران و کوبا انجام می‌شود، این واکسن به طور مشترک در هر دو انستیتو تولید خواهد شد.

شرکت افراد در این مطالعه ضمن ایجاد ایمنی برای گروهی که واکسن را دریافت می‌کنند، زمینه را برای ارزیابی بهتر این واکسن در مرحله سوم مطالعه بالینی آن فراهم کرده و بر اساس نتایج این مطالعه، شرایط کسب مجوز تولید و واکسیناسیون تعداد بیشتری از جمعیت کشور در ماه‌های آینده فراهم خواهد شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا