هدف شبکه ملی خون رسانی چیست/تامین خون استان های تالاسمی خیز

معاون فنی و فناوری های نوین سازمان انتقال خون ایران، در ارتباط با اهمیت شبکه ملی خون رسانی و همچنین مشکلات انتقال خون در پاندمی کرونا، توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش ارک خبر،سعید محمدی، با اشاره به اهمیت تأمین خون و فرآورده‌های خونی برای پاسخگویی به نیازهای بیمارستان‌ها، گفت: هدف از ایجاد شبکه ملی خون رسانی این است که استان‌هایی که مصرف خون بالایی ندارند و می‌توانند نیاز خود را برطرف کنند، بتوانند به استان‌هایی که نیاز بیشتری به خون و فرآورده‌های خونی دارند، کمک کنند.

وی به استان‌هایی مثل سیستان و بلوچستان و دیگر استان‌های جنوبی کشور برای تأمین خون اشاره کرد و افزود: باید در استان‌هایی که تالاسمی خیز و تنوع قومی دارند، دقت بیشتری کرده و تلاش کنیم پتانسیل آنها را افزایش داده تا نیازشان را برطرف کنیم.

محمدی به پیامدهای شیوع کرونا در حوزه انتقال خون کشور اشاره کرد و گفت: سازمان انتقال خون زمانی که بیماری کرونا هم نبود، دچار مشکلات زیادی بود که با شیوع کرونا، نبود کیت، کیسه و عدم اختصاص بودجه، سختی‌ها را دو برابر کرد اما فرآیند تأمین خون به مراکز درمانی در سراسر کشور دچار مشکل و اختلال نشد.

معاون فنی و فناوری‌های نوین سازمان انتقال خون ایران، با اشاره به آثار پاندمی کرونا در حوزه انتقال خون، تاکید کرد: پس از جنگ تحمیلی سازمان انتقال خون در کشور و حتی دنیا دچار چنین بحرانی نشده بود، سازمان انتقال خون در مقطعی دچار افت ۳۰ درصدی در اهدای خون شد که در مقایسه با نیویورک که افت ۶۰ درصدی دارد، عملکرد مناسبی داشتیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا