فاصله نزدیک تیم‌ها و معادله پیچیده در گروه تراکتور

تبریز- تیم فوتبال تراکتور روز گذشته با یک نمایش منطقی نخستین پیروزی خود در لیگ قهرمانان آسیا را به دست آورد و شانس خود را برای صعود از گروه مرگ مسابقات افزایش داد.

به گزارش ارک خبر،سرخ‌پوشان دیار آذربایجان شامگاه جمعه نخستین پیروزی خود در لیگ قهرمانان آسیا را به ثبت رساندند و جایگاه‌شان در رده دوم جدول رده‌بندی را مستحکم‌تر کردند.

در دیدار مقابل نیروی هوایی عراق، خطیبی همان‌طور که پیش از بازی هم گفته بود، تراکتور را با آرایش متفاوت‌تری نسبت به دیدارهای دور رفت به میدان فرستاد.

حضور بازیکنان تازه نفس در ترکیب تراکتور، حربه‎ به موقعی بود که کادر فنی تراکتور با ظرافت هرچه تمام‌تر آن را به کار گرفت و شمار امتیازات تیم را به عدد ۶ رساند تا شانس صعود از گروه دوچندان شود.

علاوه بر آن، نباید به راحتی از کنار ریکاوری خوبِ بازیکنان تیم تراکتور گذشت. رسول خطیبی که تاکید ویژه‌ای روی این موضوع دارد، پس از پایان دور رفت تلاش زیادی کرد که بازیکنان ریکاوری خوبی داشته باشند و نتیجه آن نیز روز گذشته مشخص شد و برخی بازیکنان که در سه دیدار نخست به میدان رفته بودند، ۹۰ دقیقه بدون احساس خستگی تلاش کردند.

بازی منطقی بازیکنان تراکتور

بازیکنان تراکتور در این دیدار منطقی‌تر از دیدار مقابل پاختاکور، با هوش‌تر از دیدار مقابل الشارجه و با تسلط تر از دیدار رفت مقابل نیروی هوایی عراق در میدان حضور یافتند؛ سه فاکتوری که نماینده شایسته ایران را بدون باخت نگه داشت، ۶ امتیازی کرد و به نخستین پیروزی در گروه B لیگ قهرمانان آسیا رساند.

شاگردان رسول خطیبی در همان دقیقه نخست روی نبوغ مثال‌زدنی مهدی تیکدری که در پایان هم به‌عنوان بهترین بازیکن میدان انتخاب شد، به گل دست پیدا کردند. آنها در ادامه بازی کاملاً منطقی ظاهر شدند و با بازی زیرکانه خود برد یک بر صفر را به ارمغان آوردند.

شاید با نگاهی دقیق‌تر به عملکرد تراکتور در نیمه دوم، عقب‌نشینی این تیم را امری منطقی توصیف کرد. در مسابقات مهمی مانند لیگ قهرمانان آسیا شاید اگر تراکتور پس از زدن گل پیروزی و با اتکا به ۱۰ نفره بودن حریف بی‌مهابا حمله می‌کرد، همان اتفاقی رخ می‌داد که در دیدار مقابل پاختاکور افتاد.

نیروی هوایی شانس صعود را از دست داد

از طرفی دیگر، نیروی هوایی عراق با شکست مقابل تراکتور، تقریباً شانس صعود از گروه را از دست داد و طبیعی بود که حتی با وجود ۱۰ نفره بودن برای جبران گل خورده به آب و آتش بزند.

در کنار تمامی این موارد، قبل از دیدار مقابل نیروی هوایی، همدلی ارکان مدیریتی باشگاه بیش از پیش شد؛ تا جایی که محمدرضا زنوزی مطلق، مالک باشگاه تراکتور روز قبل از بازی در تماسی تصویری با اعضای تیم به آنها انگیزه داد. وی در این تماس تصویری، به بازیکنان روحیه داده و از آنها خواسته بود که بدون هیچ فشار و استرسی با تمام وجود در میدان حضور یابند که نتیجه این کار به موقع مالک باشگاه، افزایش توان روحی بازیکنان بود.

سه امتیازی که در گرمای وحشتناک شارجه به هر شکلی کسب شد، قطعاً در هفته آخر کمک زیادی به تراکتور خواهد کرد. شاگردان خطیبی هم قسم شده‌اند که به این روند خود در دو دیدار باقی مانده هم ادامه دهند تا امتیازات از دست رفته جبران شود.

معادله گروه دوم پیچیده‌تر از دیگر گروه‌ها

تراکتور برای صعود مستقیم به مرحله حذفی مسابقات کار بسیار دشواری دارد و باید صدرنشین این گروه مرگ شود. با توجه به فاصله نزدیک امتیازات، صعود برای همه تیم‌های گروه دوم سخت است و تراکتور برای اینکه بتواند با حضور در صدر، بدون دردسر راهی مرحله حذفی شود نیاز به دو برد قطعی دارد.

تراکتور روز دوشنبه از ساعت ۱۹:۳۰ به مصاف پاختاکور سه امتیازی می‌رود که باید در این بازی پیروز شود. با توجه به اینکه الشارجه نیز همان روز به احتمال زیاد برنده بازی با نیروی هوایی خواهد بود، پیروزی در هر دو بازی برای صدرنشینی تراکتور نیاز است.

هواداران تراکتور بسیار امیدوار هستند که تیم شأن بتواند با گذر از نماینده ازبکستان در بازی پایانی دور گروهی نیز از سد الشارجه گذشته و بدون دردسر راهی مرحله حذفی شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا